رونمایی از پوسترهای سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن / طراحی ۳۰ پوستر برای پویش «می‌خوانمت»

اقتصاد ایران: معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: اصلی‌ترین مضمون پوستر سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، بحث خانواده‌محوری و خانواده‌گرایی بود؛ چرا که بر اساس آموزه‌های دینی‌مان، اخلاق قرآنی در بستر خانواده به فرزند منتقل می‌شود.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری رونمایی از پوسترها و تیزرهای سی‌امین دورۀ نمایشگاه بین المللی قرآن با حضور علی‌رضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدزاده رئیس کمیته رسانه نمایشگاه در محل آن معاونت برگزار شد.

معاف در این برنامه گفت: این نمایشگاه از روز شنبه هفدهم این ماه به مدت دو هفته از ساعت 17 تا 24 در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد. این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه سال قبل توسعۀ کمّی و کیفی بسیار خوبی دارد. وعده‌هایی که مبنی بر توسعۀ 50 درصدی کمّی نمایشگاه داده شده بود، تحقق یافت. تقویت بخش بین‌الملل انجام شد و با همکاری سازمان ارتباطات اسلامی مهمانانی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه اولویت دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها خودش را در چینش و طراحی نمایشگاه نشان داد، افزود: بخش کودک با عنوان «باغ آیات» طراحی شده که بسیار جذاب، دلبرانه و خواستنی است. بخش نوجوان و دهه هشتادی‌ها با تمرکز بر بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی است. بخش پویش جلسات خانگی و ستارگان زمینی از قسمت‌های دیدنی نمایشگاه است.

معاف بخش خانواده و سبک زندگی دینی را از دیگر بخش‌های نمایشگاه معرفی کرد و گفت: عنوان این بخش «دختران رحمت خداوند» است. این بخش ویژۀ بانوان و دختران و مباحث خانواده و زنان است. در ارتباط با بحث خانواده و مسائل روز، مشاوره‌های قرآن‌بنیان با افزایش سه برابری روبرو شده که با حضور اساتید روان‌شناسی همراه است.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد دربارۀ پوستر و تیزر نمایشگاه گفت: در ادوار مختلف، عرفی مبنی بر این داشتیم که یک پوستر و یک تیزر طراحی می‌شد. دوستان هنرمند و طراح و عزیزان حوزه رسانه پیشنهاد دادند امسال تک‌پوستری نباشیم و نمایشگاه بر اساس ذائقه‌های مختلف، چند طرح هنری و گرافیکی و محتوایی داشته باشد. بنابراین ما با این ایده که قرآن برای طیف و سلیقه و گروه خاصی نیست بلکه برای همۀ مردم است، اقدام به طراحی این پوسترها کردیم. تعدادی از اساتید حرفه‌ای دانشگاه در این طرح‌ها کمک محتوایی دادند. اصلی‌ترین مضمون پوستر نمایشگاه، بحث خانواده‌محوری و خانواده‌گرایی بود؛ چرا که بر اساس آموزه‌های دینی‌مان، اخلاق قرآنی در بستر خانواده به فرزند منتقل می‌شود. در نهایت اینکه طراحی پوسترها به صورت طرح گرافیکی است نه فتوشاپی.

نمایشگاه بین‌المللی قرآن , قرآن ,

معاف افزود: یکی دیگر از نکاتی که در پوستر وجود دارد، شعار نمایشگاه است. امسال درباره شعار نمایشگاه ساختار شکنی داشتیم و از حالت سه کلمه‌ای و چند کلمه‌ای خارج کردیم و  مبتنی بر شعارهای مردمی‌تر و عرفی‌تر قرار دادیم و شعار «می‌خوانمت» را انتخاب کردیم. این شعار نیز به صورت پویش‌هایی در روزهای آینده فعال خواهد شد. در این راستا سی پوستر برای پویش‌های «می‌خوانمت» طراحی شد.

وی رویکرد شهدامحوری در پوسترها را از دیگر رویکردهای نمایشگاه بین‌المللی قرآن معرفی کرد و گفت: در این راستا 12 پوستر از شهدا با همان شعار «می‌خوانمت» نقاشی شده است و غیر از شهید سردار سلیمانی، از شهدایی مثل شهید مطهری، شهید آوینی، شهید چمران و حتی شهید آرمان به عنوان آخرین شهدای جبهه‌ی انقلاب در طراحی‌ها استفاده شده است؛ به عنوان مثال «می‌خوانمت» مثل شهید مطهری، «می‌خوانمت» مثل سردار سلیمانی. در کنار اینها دو تیزر 60 ثانیه‌ای جهت معرفی نمایشگاه تولید شده است. 

نمایشگاه بین‌المللی قرآن , قرآن ,

معاف در پایان گفت: معتقدیم نمایشگاه قرآن برای تمام روحیه‌ها و سلایق است و باید در طرح‌ها خودش را نشان دهد. این طرح‌ها ممکن است با بخشی از سلایق جامعه جور نباشد. جامعۀ ما به این بلوغ رسیده که نوعی از کثرت و تنوع سلایق را به رسمیت بشناسد. در نمایشگاه تا حدی که شرع اجازه دهد، در پوسترها و فضای عمومی به آن توجه خواهیم کرد. همان‌طور که مستحضرید طیفی از بانوانی که چادری نیستند، به قرآن، مسجد و برنامۀ شب‌های قدر علاقۀ قلبی دارند. رهبر انقلاب در بجنورد در 10 سال قبل فرمود بسیاری از افرادی که بر اساس ظاهرشان قضاوت می‌شوند، از من و شما پاک‌تر و متدین‌تر هستند. ما در نمایشگاه قرآن همین نگاه پدرانۀ رهبر انقلاب را پیگیری می‌کنیم. ما برای تمام طیف‌ها برنامه طراحی کردیم.

نمایشگاه بین‌المللی قرآن , قرآن ,

انتهای‌پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ