کاهش ۱۰ درصدی جرایم سایبری در البرز

اقتصاد ایران: کرج- رئیس پلیس فتای البرز گفت: وقوع جرایم سایبری در نوروز امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رسول جلیلیان با بیان اینکه وقوع جرایم سایبری در نوروز امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: بیشترین فراوانی پرونده‌های ورودی به پلیس فتا طی سال جاری مربوط به کلاهبرداری به روش فیشینگ تحت عنوان سهام عدالت بوده است.

وی اضافه کرد: با تلاش کارشناسان پلیس فتای استان البرز، طی نوروز امسال میزان کشفیات جرایم مجازی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس پلیس فتای البرز به فعالیت ویژه مرکز فوریت‌های سایبری به صورت شبانه روزی در ایام نوروز در این استان خبر داد و گفت: چنانچه کاربران با مشکلاتی درخصوص فضای مجازی روبرو شوند، کارشناسان پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی هستند.

جلیلیان از کاربران خواست به هیچ وجه لینک پیامک‌های مشکوک را باز نکنند تا از هرگونه کلاهبرداری مجازی پیشگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی تحت عناوین مختلف، مانند سود سهام عدالت، یارانه و امثال آن سعی در تشویق افراد به کلیک نمودن روی لینک ارسالی کرده و سپس هدایت به درگاه بانکی جعلی می‌کنند.

جلیلیان خاطرنشان کرد: کاربران بدون آگاهی وارد لینک‌های آلوده شده در حالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس فتای البرز تاکید کرد: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ