رشد تولید منجر به تنظیم توزیع می‌شود

اقتصاد ایران: شهرکرد- معاون اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رشد تولید منجر به تنظیم توزیع می شود، گفت: اگر می‌خواهیم شکست تورم با افزایش رکود همراه نشود نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدکاظم منزوی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افق دید مقام معظم رهبری، افقی حداقل ۳۰ ساله است.

وی تصریح کرد: شاید در سال‌های اولی که شعارهای اقتصادی مطرح می‌شد ما این افق دید را به درستی متوجه نبودیم و حس نمی‌کردیم، ولی در سال‌های اخیر رشد کرده‌ایم، این افق دید بصیرت ایشان را می‌رساند و نشان می‌دهد که جنگ پیش رو جنگ اقتصادی است.

منزوی خاطر نشان کرد: دشمن با تحریم‌های مکرر اقتصاد را نشانه گرفته است چرا که می‌داند مشکلات اقتصادی می‌تواند موجب نارضایتی مردم شود، فشار تحریم‌ها به بدنه مردم وارد می‌شود و این نامگذاری‌ها جنبه ولایتی رهبر انقلاب را نمایان‌تر می‌کند کما اینکه بحث توسعه عدالت هم در سال‌های اخیر مورد تاکید قرار گرفته است.

وی بیان داشت: رشد تولید منجر به تنظیم توزیع می‌شود، با تحقق این امر، قیمت‌گذاری نیز بر اساس عرضه و تقاضا به‌ویژه در خصوص محصولاتی که داخل کشور تولید می‌شوند، اتفاق می‌افتد.

منزوی یادآور شد: قیمت محصولاتی که برای تولید آن‌ها به خارج از کشور وابسته هستیم مانند نهاده‌های دامی، با تغییر ارزش پول ملی نوسان پیدا می‌کند، اگر در چارچوب اقتصاد مقاومتی تولید با مواد اولیه داخلی را مدنظر قرار دهیم، قیمت‌ها ثابت می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه رمز رشد تولید، افزایش این مدل تولید است عنوان کرد: در بحث تأمین مواد اولیه باید اتکای خود را به خارج از کشور کم کنیم تا رشد تولید در مهار تورم مؤثر واقع شود.

منزوی یاد آور شد: تنظیم رکود با تورم مشکل است و باید مدیریت شود، اگر می‌خواهیم شکست تورم با افزایش رکود همراه نشود، باید فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از عوامل مؤثر در رکود نگاه مردم به خرج کردن است، عمده مردم به‌واسطه فشارهای اقتصادی با احتیاط خرج می‌کنند.

منزوی اذعان داشت: در فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد به جلوگیری از اسراف و عدم تجمل‌گرایی اشاره شده و این فرهنگ باید اصلاح شود در غیر این صورت شاهد افزایش شکاف طبقاتی و رکود خواهیم بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ