افزایش ۱۹ درصدی مسافران ریلی در ایام نوروز

اقتصاد ایران: شهریار افندی‌زاده تعداد مسافر جابجا شده در سطح کشور توسط حمل‌ونقل عمومی از ابتدای طرح نوروزی و در بازه ۱۲ روز را بیش از ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به اعلام آمار ترددهای مسافران نوروزی با حمل‌ونقل عمومی بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۶ فروردین ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: تا کنون ۳ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۸۲۹ مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده‌ای با رشد ۴‌.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به مسافرت رفته اند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۲.۶ درصد، مینی بوس رانی ۲۲.۲ درصد و سواری کرایه ۱۵.۲ درصد بوده است.

افزایش ۱۹ درصدی مسافران ریلی در ایام نوروز

وی با بیان اینکه در بقیه شقوق حمل‌ونقل نیز جابجایی مسافر در حال انجام است، افزود: تاکنون ۹۹۸ هزار و ۹۵۶ مسافر با حمل و نقل ریلی با درصد افزایش ۱۹.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۱۹ مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین‌المللی و تعداد ۲ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۹۰۸ مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی در کشور اقدام به جابجایی کرده‌اند.

افندی‌زاده خاطر نشان کرد: متوسط تردد بین استانی در این بازه زمانی با ۲ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۷۳۵ وسیله نقلیه رشد ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش ۶۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: یکی از دلایل این رشد می‌تواند بهبود نسبی وضعیت جامعه نسبت به ابتلاء به کرونا باشد.

وی افزود: در بازه ۱۰ روز گذشته طرح نوروزی، ۲۶ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۸۲۰ وسیله نقلیه در سطح کشور جابه‌جا شده اند.

۶ استان بیشترین مسافر نوروزی را جذب کردند

افندی‌زاده در پایان گفت: استان‌های اردبیل با ۴۱ درصد، سیستان و بلوچستان و خوزستان با ۲۱ درصد، گلستان ۲۰ درصد، ایلام ۱۹ درصد و آذربایجان غربی با ۱۷ درصد بیشترین افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته اند و مسافرین نوروزی بیشتری نسبت به سال گذشته به سوی خوب جذب کرده اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ