۳۳ واحد جدید نیروگاهی به برق متصل شد / وعده تابستان بدون خاموشی

اقتصاد ایران: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان شرکت برق حرارتی با اعلام اتصال ۳۳ واحد جدید نیروگاه حرارتی به شبکه برق و طی ۲۰ ماه گذشته ، وعده تابستانی بدون خاموشی داد !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هادی مدقق با بیان اینکه برای تامین برق پایدار در شبکه سراسری و کاهش خاموشی، ساخت بیش از ۱۵ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید قرار گرفت، گفت: ۶ هزار و ۵۰ مگاوات در قالب ۳۳ واحد به ظرفیت بیش از پنج‌ هزار مگاواتی نیروگاه حرارتی جدید و بالغ بر هزار مگاوات از طریق افزایش توان عملی نیروگاه‌های گازی و رفع محدودیت‌های تولید نیروگاه‌های بخاری به ظرفیت شبکه سراسری برق اضافه شد.

برای عبور از اوج بار هم ۱۴۰ برنامه در قالب سه گروه برنامه‌های تولید و تامین برق، برنامه مدیریت مصرف و تقاضا، برنامه‌های ضروری در رفع محدودیت‌های نقاط مشکل ساز در دستور کار صنعت برق قرار دارد. در بخش تولید و تامین برق افزایش ۷.۷ هزار مگاواتی توان تولید برق برای تابستان برنامه‌ریزی شد.

از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مدار آمدن واحدهای حادثه دیده به میزان ۷۳۰ مگاوات، رفع محدودیت‌های تولید واحدهای حرارتی به میزان هزار مگاوات، ارتقای ظرفیت عملی تولید نیروگاه‌های حرارتی و برقابی به میزان ۵۱۵ مگاوات، واحدهای مقیاس کوچک جدید به میزان ۱۸۸ مگاوات و نیروگاه‌های تجدیدپذیر جدید به میزان ۸۵۰ مگاوات است.

حفظ توان تولید واحدهای نیروگاهی موجود از دیگر برنامه‌ها در راستای تامین برق دوره اوج مصرف بوده ۱۰۷ هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی در قالب ۷۳۲ مورد تعمیرات اساسی، دوره‌ای، اتاق احتراق و مسیر داغ در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۶۲ هزار مگاوات تعمیرات شروع و ۵۲ هزار مگاوات انجام شده است.

همچنین ۱۴ هزار و ۵۰ مگاوات در گروه مدیریت مصرف و تقاضا و ۴۸ برنامه در گروه برنامه‌های ضروری در رفع محدودیت‌های نقاط مشکل ساز پیش‌بینی شده که امید است با تامین به موقع منابع مالی و تحقق اهداف، تابستانی بدون خاموشی در پیش باشد.

مجموع ظرفیت نامی نیروگاه‌های منصوبه در شبکه سراسری برق بیش از ۹۰ هزار مگاوات است که ۸۲ درصد از این ظرفیت معادل ۷۴ هزار مگاوات را نیروگاه‌های حرارتی تشکیل می‌دهند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ