معترضان صهیونیست: اعتمادی به نتانیاهو نیست، در خیابان می‌مانیم

اقتصاد ایران: رهبران جنبش اعتراضی تل‌آویو، بعد از عقب‌نشینی «بنیامین نتانیاهو» و اعلام توقف روند قانون‌گذاری طرح اصلاحات قضایی، اعلام کردند که اعتمادی به او ندارند و همچنان با فشار بیشتری، در خیابان‌ها خواهند ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های عبری‌زبان امروز (سه‌شنبه، ۲۸مارس) در گزارش‌هایی اعلام کردند که علی‌رغم سخنان روز گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر توقف روند تصویب اصلاحات قضایی، مخالفان او به اعتراضات خیابانی ادامه می‌دهند.

براساس گزارش شبکه صهیونیستی «آی۲۴»، رهبران جنبش اعتراضی در سرزمین‌های اشغالی به این عقب‌نشینی نتانیاهو اکتفا نکرده و خواستار ادامه مبارزه در خیابان‌ها و عدم تسلیم شده‌اند. آن‌ها می‌گویند علی‌رغم این که نتانیاهو تصریح کرده بود موقتاً روند قانونگذاری طرح را متوقف می‌کند، اما این واقعیت نخواهد داشت؛ بلکه او در آینده تلاش خواهد کرد تا با اجماع گسترده‌تری، مسیر قانونی مورد نظر خود و متحدانش را ادامه دهد.

«چیکما پرسلر» یکی از رهبران جنبش اعتراضی به طرح اصلاحات قضایی پس از سخنان روز گذشته نتانیاهو تصریح کرد: «اظهارات نخست وزیر به منزله قدردانی او از عزم شرکای افراطی‌اش برای بازگرداندن قوانین دیکتاتوری به دستورکار نشست بعدی کنست است؛ امری که که به اقتصاد و امنیت کشور آسیب خواهد رساند».

او در ادامه تاکید کرد: «تا زمانی که این قانون ادامه داشته باشد و [به طور کلی] تعلیق نشود، ما در خیابان خواهیم بود؛ این [اظهارات نتانیاهو] فقط تلاشی برای تضعیف اعتراضات ما و فعال کردن دیکتاتوری او است. اکنون زمان کاهش فشارها نیست، بلکه باید آن را افزایش دهیم».

«نداو گالون»، یکی دیگر از رهبران تظاهرات علیه صلاحات قضایی، در گفت‌وگو با رادیو «وای نت» ضمن اشاره به این بخش از اظهارات نتانیاهو که تصویب قانونی طرح به طور اجتناب ناپذیری به تعویق خواهد افتاد، گفت: یکی از ویژگی های مبارزه ما این است که اساساً اعتمادی به این حرف‌های نتانیاهو نداریم و معلوم نست که بعد از این کابینه او برای ایجاد تغییرات لازم در سیستم قضایی به مذاکره روی آورد.

او صحبت‌های خود را با حمایت از رهبران معارض نتانیاهو ادامه داد و گفت: یائیر لاپید و بنی گانتز از همان ابتدا گفتند که در صورت توقف روند قانونگذاری، با نتانیاهو وارد مذاکره خواهند شد. این وظیفه ماست که به آن‌ها یادآوری کنیم و نشان دهیم که به اندازه کافی می‌توانیم قوی باشیم و خطوط قرمز تعیین کنیم؛ ما معتقدیم که آن‌ها در این صورت [در مقابل نتانیاهو] عقب نشینی نخواهند کرد و برخلاف کابینه فعلی به اعتراض افکار عمومی گوش خواهند داد.

در حالی رهبران جنبش اعتراضی در سرزمین‌های اشغالی قصد دارند تا تظاهرات خیابانی خود علیه طرح اصلاحات قضایی کابینه را ادامه دهند که نتایاهو، دو روز گذشته شاهد بالاترین حد از فشارها برای توقف این طرح بوده و ساعت‌ها برای تصمیم‌گیری در این خصوص با سران ائتلاف و متحدان خود رایزنی کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته، دوشنبه از توقف طرح جنجالی خود درباره سیستم قضایی این رژیم خبر داد و گفت: تصمیم گرفتم که طرح تغییرات در سیستم قضایی را متوقف کنم و به گفت‌وگو فرصت دهم. وی در ادامه مدعی شده بود که «گروه اندکی وجود دارد که آماده استفاده از خشونت و برافروختن آتش بوده و خواستار عدم حضور نظامیان در ارتش می‌شود و اسرائیل بدون ارتش استوار نخواهد ماند».

نتانیاهو در حالی از تداوم روند قانونگذاری طرح جنجالی خود عقب‌نشینی کرد که رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرده بودند ائتلاف او در این باره هم‌رای نیست. در حالی که «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه موافقت خود با توقف طرح را اعلام کرده، «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی شدیداً مخالف بوده و نسبت به فروپاشی ائتلاف حاکم تهدید کرده است. منابع آگاه کنست از جلسه روز گذشته نتانیاهو با سران احزاب ائتلافش گزارش داده بودند که متحدان نخست‌وزیر خواستار استعفای «یاریو لوین» وزیر دادگستری کابینه شده و او را به عنوان مسبب آشوب‌های اخیر معرفی کرده‌اند؛ او نیز این موضوع را رد و تاکید کرده که هرگز مجبور به استعفا نخواهد شد.

پایان پیام/م

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ