۱۱۰ درصد درآمدهای دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ محقق شد

اقتصاد ایران: میزان درآمدهای دولت در قانون بودجه سال گذشته به ۱.۵ هزار هزار میلیارد تومان رسید که حکایت از تحقق ۱۱۰ درصدی درآمدها دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق گزارش خزانه‌داری کل، میزان درآمدهای دولت در قالب قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به ۱.۵ هزار هزار میلیارد تومان رسید.

بر اساس این گزارش، سقف بودجه عمومی کل برای سال گذشته معادل ۱.۴ هزار هزار میلیارد تومان بود که ۱۱۰ درصد از کل درآمدهای مصوب محقق شد. واریزی به خزانه‌داری کل ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت.

بزرگترین منبع درآمدی دولت مالیات بود. میزان درآمدهای مالیاتی به ۴۷۰.۲ هزار میلیارد تومان رسید که نشان دهنده تحقق ۱۰۳ درصدی رقم مصوب بودجه و رشد ۵۶ درصدی این پایه درآمدی نسبت به سال ۱۴۰۰ است. ۳۰.۳ درصد کل درآمدهای دولت در سال ۱۴۰۱ از محل مالیات تامین شد.

همچنین درآمدهای گمرکی با ۱۴۱ درصد رشد نسبت به سال گذشته ۵۹.۶ هزار میلیارد تومان شد. درآمدهای دولت از محل سود سهام شرکت‌های دولتی و دو درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی به ۶۰ هزار و ۹۷ میلیارد تومان افزایش یافت که بیانگر تحقق ۱۷۷ درصدی درآمد مصوب بودجه از این ناحیه است. درآمد دولت از این محل ۴۲ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۰ بود.

درآمدهای واریزی به خزانه‌داری کل از محل صادرات نفت، فرآورده‌های نفتی، گاز و میعانات گازی نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۷۴ درصد افزایش داشت. در بخش هزینه‌ها، ۸۳۷.۱ هزار میلیارد تومان صرف حقوق و مزایای کارکنان دولت شد که ۵ و ۳۶ درصد بیشتر از رقم مصوب بودجه و از سال ۱۴۰۰ است.

سایر پرداخت‌های هزینه‌ای هم ۲۷۷ هزار میلیارد تومان درج شده که نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشت و نسبت به رقم مصوب بودجه ۲۷ درصد بیشتر بود. در حوزه اعتبارات عمرانی، رقم مصوب قانون بودجه ۲۶۰.۱ هزار میلیارد تومان بود که بیش از ۲۴۱ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی از حساب خزانه‌داری کل واریز شد. بدین ترتیب ۹۳ درصد بودجه مصوب عمرانی در سال ۱۴۰۱ محقق شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ