کسب رتبه نخست استان مرکزی در احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل

اقتصاد ایران: اراک- استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی در احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل رتبه نخست را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه صبح دوشنبه در شورای اداری استان مرکزی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ گفت: در راستای رشد تولید به عنوان فرمان مقام معظم رهبری تحت عنوان شعار سال، اعتقاد ما بر این است که استان مرکزی پایه‌های آن را در سال گذشته شکل داده است.

مخلص الائمه افزود: استان مرکزی در احیا واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل رتبه نخست را کسب کرده و ۲۲۰ واحد راکد صنعتی در سال گذشته احیا شده است.

وی بیان کرد: استان مرکزی در سال گذشته رتبه نخست کسب و کار، تنوع تولیدات، زیر ساخت‌ها از جمله گاز رسانی به شهرها، روستاها و نواحی صنعتی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

مخلص الائمه با بیان اینکه استان مرکزی همچنین در قطعه سازی خودرو رتبه سوم کشور را کسب کرده، گفت: با ورود چند شرکت قطعه سازی به استان، قراردادهایی با ظرفیت‌های مختلف نیز منعقد شده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه شاخص بهبود فضای کسب و کار در استان مرکزی مطلوب است، گفت: در این شاخص استان رتبه برتر را با هدف فراهم کردن بستری برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: استان مرکزی در زمینه صادرات ماهیان زینتی، تعمیر واگن‌های باری، پدافند غیرعامل، خرید ملزومات تأمین اجتماعی و مراکز فرهنگی نیز رتبه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص داد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی در سال گذشته در زمینه ارزیابی عملکرد عفاف و حجاب، شناسه دار کردن لوازم یدکی، تولید انار رتبه دوم را کسب کرد، گفت: همچنین در مبارزه با قاچاق کالا، ارزیابی عملکرد بنیاد مسکن، اجرای استاندارد کالا و خدمات، جذب خیرین مدرسه ساز، جهاد رتبه سوم را در سطح کشور به خود اختصاص داد.

وی افزود: همچنین این استان در زمینه صدور اسناد تک برگی اراضی ملی و تسهیل و رفع موانع تولید که برای نخستین بار در شهرستان‌های استان برگزار شد رتبه سوم را در سطح کشور به دست آورد.

مخلص الائمه ادامه داد: جهاد آبرسانی از جمله طرح‌های بزرگ عمرانی دولت سیزدهم است و در این طرح آبرسانی به ۲۰ هزار روستای دارای تنش آبی در دستور کار دولت قرار دارد و در گام نخست مشکل آب ۱۰ هزار روستا و گام دوم مشکل آبی بقیه روستاها برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: استان مرکزی در زمینه تولید گوشت قرمز رتبه چهارم، لوبیا که شهرستان خمین از جمله پایگاه‌های مهم تولید این محصول در کشور به شمار می‌رود رتبه چهارم و در زمینه افزایش سرانه آموزشی نیز رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است، همچنین این استان در ارتقای بهره‌وری نیز رتبه هشتم کشور را کسب کرده است.

استاندار مرکزی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب فرمودند فاصله بین بایدها و واقعیت‌ها وجدان‌های آرمان خواه را آزار می‌دهد و باید تلاش شود این فاصله‌ها برطرف شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمایشی دارند مبتنی بر اینکه در بخش‌های مختلف عقب ماندگی وجود دارد و لذا باید با کار و خدمت صادقانه برای جبران عقب ماندگی‌ها و همچنین رشد و توسعه کشور تلاش کنیم.

مخلص الائمه ادامه داد: استان مرکزی در سیل سال گذشته جز اولین استان‌هایی بود که بخشی از خانه‌های سیل زده را تحویل داده است.

وی خاطر نشان کرد: در خصوص درآمدهای مالیاتی ملی و استانی استان مرکزی عملکرد مطلوبی دارد درآمدهای ملی ۱۲۴ درصد و درآمدهای استانی ۱۰۴ درصد رشد داشته همچنین اشتغال تعهد شده ۱۱۰ درصد محقق شده که می‌توان آن را به ۱۲۰ درصد هم رساند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ