«رشد تولید» محصولات کشاورزی چه زیرساختی می‌خواهد؟

اقتصاد ایران: عضو ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان گفت: رشد تولید محصولات کشاورزی در واحد سطح، به استفاده از دانش و توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز دارد که امسال در استان سمنان به آن توجه می‌شود.

محمدرضا قاسمی، عضو ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان بیان کرد: سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شد و در بخش کشاورزی هم بحث توجه به دانش، دانش‌افزایی و به‌کارگیری دانش یکی از موضوعات اساسی بود.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی جزو نخستین دستگاه‌های کشور بود که تصویب‌نامه‌ای را از هیأت دولت مبنی بر نحوه حمایت از فعالیت دانش‌بنیان‌ها در بخش کشاورزی و منابع طبیعی دریافت کرد، اظهار کرد: توجه به دانش، دانش‌افزایی و استفاده از فناوری‌های نوین از نیازهای اصلی و اساسی در حوزه کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: با توجه به افزایش روزافزون تقاضا که امروز برای غذا وجود دارد و ضرورت افزایش تولید محصولات کشاورزی در واحد سطح، یکی از اصلی‌ترین روش‌ها و یکی از مهم‌ترین راهکارها برای افزایش راندمان در تولید و همچنین افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی، استفاده از دانش و توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری در این حوزه است.

قاسمی عنوان کرد: با توجه به نیاز روزافزون به غذا و با توجه به محدودیت‌هایی مانند خشک‌سالی‌های پیاپی که در تأمین مواد اولیه غذا وجود دارد و نیز دیگر عوامل قهریه تهدیدکننده بخش کشاورزی، با استفاده از فناوری‌های نوین و دانش روز، راهکارهای مقابله و مبارزه با عوامل خسارت‌زا و عوامل محدودکننده شناسایی و در راستای افزایش تولید و بهبود راندمان در واحد سطح اقدام شود.

عضو ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم ما در بخش کشاورزی، پرداختن به مقوله دانش و افزایش آگاهی تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی و دامداری در راستای بهبود راندمان تولید است که امسال به آن توجه می‌شود.

پایان پیام/74002/م/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ