پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در جنوب شرق یمن

اقتصاد ایران: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند در استان «شبوه» مناطقی را به کنترل خود در آورند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع وابسته به ائتلاف سعودی در یمن امروز (دوشنبه) به پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان شبوه واقع در جنوب شرق یمن اذعان کردند.

این منابع به وبگاه عربی۲۱ گفتند که  نیروهای «حوثی» در چارچوب عملیاتی که از دو هفته پیش آغاز کرده‌اند، توانستند شامگاه شنبه تعدادی از مواضع راهبردی در شهرستان «مرخه العلیا» در غرب استان شبوه را به کنترل خود در آورند. استان شبوه از استان‌های نفت‌خیز یمن به شمار می‌رود.

به گفته این منابع، نیروهای دولت صنعاء شامگاه شنبه حمله جدیدی آغاز کرده و توانستند بلندی‌های راهبردی «امهشاش» و چند نقطه دیگر را آزاد کنند.

به اذعان منابع وابسته به ائتلاف سعودی، پس از آن عناصر «العمالقه» و تشکیلات وابسته به آن (همسو با امارات متحده عربی) تلاش کردند با حملات توپخانه‌ای این بلندی‌ها را بار دیگر به اشغال خود در آورند، اما ناموفق بودند.

همچنین پس از تثبیت موقعیت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی، حملات متقابل توپخانه‌ای در غرب شهر «عتق» به عنوان مرکز استان شبوه در گرفت.

به نوشته وبگاه عربی۲۱، با تسلط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی بر بلندی‌های «امهشاش»، آن‌ها می‌توانند کنترل آتش‌باری مناطق وسیعی از شهرستان «مرخه العلیا» را در دست بگیرند.

آزادی مناطق جدید در استان شبوه در حالی است که یمنی‌ها روز گذشته هشتمین سالروز آغاز جنگ یمن (روز ایستادگی ملی) را با برگزاری راهپیمایی گسترده در صنعاء و دهها شهر دیگر پاس داشتند. جنگی که بیش از ۱۸ هزار کشته و ۳۶ هزار زخمی به جا گذاشته و موجب آواره شدن میلیون‌ها یمنی شده است. همچنین محاصره همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی، شرایط انسانی در یمن را به شدت وخیم کرده است.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ