والی هرات: خط آهن خواف - هرات یک پروژه حیاتی برای ایران و افغانستان است

اقتصاد ایران: نور احمد اسلام‌جار والی هرات در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در این شهر گفت: خط آهن خواف - هرات یک پروژه حیاتی برای دو کشور ایران و افغانستان است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات با نوراحمد اسلام جار والی هرات دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار طرفین بر لزوم تسریع در روند تکمیل پروژه خط آهن خواف – هرات و اهمیت آن در تبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور تأکید کردند. 

در این دیدار، محمد صدیقی فر سرکنسول ج.ا.ایران همچنین ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سال نو و همچنین ماه مبارک رمضان با اشاره به روند افزایشی خدمات کنسولی سرکنسولگری ج.ا.ایران در هرات از تسهیلات بیشتر و بهتر برای متقاضیان صدور روادید علی الخصوص تجار و فعالین اقتصادی افغانستانی در سال جدید خبر داد.

وی تأکید کرد با فعال شدن کارگزاری خدمات کنسولی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات و حذف واسطه‌گری‌ها این روند مطلوب‌تر از گذشته  خواهد گردید. صدیقی‌فر همچنین از آمادگی ایران برای برگزاری نمایشگاه‌های مشترک در موضوعات اقتصادی و فرهنگی در سال جاری خبر داده و ابراز امیدواری کرد برپایی این نمایشگاه‌ها بیش از پیش باعث تحکیم روابط بین دو کشور به ویژه بین دو استان خراسان رضوی و هرات گردد.

نوراحمد اسلام جار، والی هرات نیز ضمن قدردانی از خدمات جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف، علی‌الخصوص پروژه‌های اقتصادی، خط آهن خواف - هرات را یک پروژه حیاتی برای دو کشور ایران و افغانستان خوانده و بر لزوم بهره‌برداری هرچه زودتر از این پروژه تأکید کرد.  والی هرات همچنین اطمینان داد که از هر اقدامی که به خیر و صلاح دو کشور باشد استقبال نموده و از آن حمایت خواهد کرد.

سخنگوی طالبان: ایران پروژه راه آهن خواف-هرات را تا چین توسعه می‌دهد

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ