۴۰۰ طرح پژوهشی حوزه علوم شناختی حمایت شد

اقتصاد ایران: چهارصد طرح تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه دانش علوم شناختی تحت پوشش حمایت های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،  با هدف ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و بهره مندی محققان، پژوهشگران و اساتید مراکز علمی و دانشگاهی درسطح کشور از چترهای حمایتی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، درسال های اخیر در 18 مرحله از فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی از سوی این ستاد چهارصد طرح مطالعاتی و تحقیقاتی تحت پوشش حمایت های این ستاد قرارگرفتند.

از مجموع طرح های تحقیقاتی تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، تاکنون دویست طرح با برخورداری از حمایت های این ستاد به اتمام رسید و به همین تعداد طرح دیگر در حال اجرا است.

با اجرای سیاست های راهبردی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و در نتیجه حمایت های این ستاد طرح های متعددی در زمینه نگاشت مغز، ایمپلنت های مغزی، ارتباط بین مغز و ماشین و سایر حوزه ها به اجرا در آمد.

ساخت انواع دستگاه های تصویربرداری از مغز، ثبت سیگنال های مغزی و تحریک مغزی از جمله دستآورهای اجرای طرح های تحقیقاتی در امر تولید و ساخت فناوری های شناختی درکشور بشمار می آید.

ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برای ترویج و ارتقای دانش درحوزه های علوم شناختی و فنآورانه و نیز پیشبرد اجرای طرح های تحقیقاتی، درحال حاضر با بیش از دو هزار تن از اساتید، محققان و متخصصان در یکصد مرکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی در استان های مختلف کشور همکاری و مشارکت دارد.

در سال گذشته در هشت مرحله فراخوان این ستاد یکصد و شصت طرح تحقیقاتی توسط مراکز علمی و پژوهشی برای برخورداری ازچترحمایتی ستاد در زمینه های روانشناسی، فنآورانه، نگاشت مغز، مدیریت، آموزش و پرورش، توانبخشی شناختی و علوم اعصاب ارایه شد که بیش از پنجاه طرح مورد تصویب قرار گرفت.

ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در راستای اهداف و سیاست های راهبردی تلاش می کند با حمایت از طرح های پژوهشی فنآورانه و استفاده از امکانات و ظرفیت های داخلی، فرصت های لازم برای ترویج و توسعه دانش علوم شناختی در کشور را فراهم کند و با تامین نیازهای این حوزه، زمینه دستیابی به خودکفایی و کاهش وابستگی ها حاصل شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ