70 درصد باخموت تحت سیطره روسیه است

اقتصاد ایران: فرمانده گروه نظامی واگنر روز یکشنبه اعلام کرد که 70 درصد شهر راهبردی باخموت تحت سیطره روسیه قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوگنی پریگوژین» فرمانده گروه نظامی واگنر اعلام کرد که 70 درصد شهر راهبردی باخموت اوکراین تحت سیطره روسیه قرار دارد.

فرمانده گروه واگنر در ادامه سخنانش تاکید کرد که درگیری‌ها در این شهر برای سیطره کامل بر باخموت ادامه دارد.

از سوی دیگر هفته‌نامه انگلیسی «ساندی‌تایمز» امروز (یکشنبه) گزارش کرد که ارتش اوکراین روزانه تا 200 تن از مبارزان خود را در نبرد آرتموفسک (باخموت) با نیروهای روسیه را از دست می‌دهد.

طبق این گزارش، در جریان ۹ ماه نبرد نظامیان اوکراینی با نظامیان روس در باخموت، تقریباً این شهر از بین رفته است و ۹۰ درصد از جمعیت این شهر یا همان حدود ۷۰ هزار نفر از این شهر فرار کرده اند و ارتش اوکراین روزانه بین ۱۰۰تا ۲۰۰ نظامی را در نبرد با روسیه از دست می‌دهد.

در این گزارش آمده است که تلفات سنگین نیروهای مسلح اوکراین ممکن است رژیم کی‌یف را مجبور کند از تصمیم خود برای ادامه جنگ برای حفظ باخموت صرفنظر کند.

مقام‌های اوکراینی بارها به اوضاع نابسامان ارتش این کشور در مقابل ارتش روسیه اعتراف کرده‌اند و در همین راستا، اخیراً «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین تأکید کرد که اوضاع در شرق این کشور بسیار سخت و دردناک است.

وی توضیح داد: «اوضاع در شرق بسیار سخت و دشوار است-بسیار دردناک است. ما باید قدرت نظامی دشمن را تخریب کنیم و می‌توانیم این کار را انجام دهیم».

زلنسکی ادامه داد: «بیلوهوریوکا و مارینکا، آویدکا و باخموت و دیگر نقاطی که آینده ما در آن‌ها در حال تصمیم‌گیری است و این‌ها مکان‌هایی هستند که نبرد در آن برای تمام اوکراینی‌ها در جریان است».

شرق اوکراین در حالی مقام‌های اوکراینی را نگران کرده که «یوگنی پریگوژین» مدیر و مؤسس گروه نظامی واگنر روسیه اخیراً در پیامی تلگرامی خبر داد که شرق باخموت تحت کنترل نیروهای روس قرار گرفته است.

پایان پیام/.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ