روزانه حدود ۱۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است

اقتصاد ایران: مشهد ـ رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در تعطیلات نوروزی تاکنون در مجموع حدود ۲۰۰ میلیون و روزانه حدود ۱۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش امانی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان راهداری با استفاده از ۹۰۰ دوربین نظارتی، ۲۱۰۰ سامانه پلاک خوان و ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه ترددشمار در جاده‌های کشور به مردم خدمات می‌دهد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا امروز جابه‌جایی مسافر در جاده‌های کشور، رشدی هفت درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

وی بیان کرد: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با تلاش همه عوامل خدمت رسان جاده‌ای از جمله راهداری، هلال احمر و پلیس راه و با وجود افزایش ۱۱ درصدی ورود مسافر جاده‌ای به خراسان رضوی، در نوروز ۱۴۰۲ تاکنون شمار فوتی‌های جاده‌ای ۱۳.۵ درصد و کل تصادفات جاده‌ای ۴۰ درصد کاهش داشته است.

امانی افزود: از ابتدای سفرهای نوروزی تا امروز ۳.۵ میلیون جابه جایی مسافر با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای عمومی داشته ایم که فقط نیم میلیون سفر از این تعداد از مبدا مشهد و خراسان رضوی بوده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین در ادامه میزان رشد سفر نوروزی با ناوگان اتوبوسی در خراسان رضوی را ۲.۵ درصد در مقایسه با سال قبل عنوان کرد و گفت: با وجود کاهش ظرفیت و تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، شاهد رشد مسافر بوده ایم، که نشان دهنده بهره وری در حمل و نقل جاده‌ای عمومی است.

وی گفت: به رانندگان توصیه می‌کنیم حتماً قبل از سفر وضعیت ترافیک و شرایط جوی مسیر را از سامانه ۱۴۱ راهداری استعلام کنند.

امانی به وجود مراکز متعدد خدمات بین راهی و نمازخانه در طول راه‌های کشور اشاره کرد و گفت: راه اندازی این ایستگاه‌ها بدین معناست که رانندگان و مسافران مسیر سفر را جزو برنامه و زمان سفر حساب کرده و از آن لذت ببرند و با توجه به توصیه‌های ایمنی برای رفع خستگی، استراحت ۱۵ دقیقه‌ای به ازای هر ۲ ساعت سفر را مد نظر داشته باشند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین افزود: با توجه به عملکرد سامانه‌های پلاک خوان، بیشترین مبدا حرکت خودروها به ترتیب با پلاک تهران، البرز، خراسان رضوی و فارس بوده است و مقصد این سفرها نیز به ترتیب استان‌های شمالی مازندران و گیلان، سپس بندرعباس و بوشهر در جنوب و خراسان رضوی بوده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ