۱۴۷ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در خراسان رضوی توقیف شده است

اقتصاد ایران: مشهد ـ مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از آغاز طرح نظارتی دامپزشکی در خراسان رضوی ۱۴۷ تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی توقیف شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد اعلمی اظهار کرد: از آغاز طرح نظارتی دامپزشکی در استان با ۱۱۶ اکیپ و حضور ۲۳۲ نفر کارشناس، دو مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب و همچنین ۱۴۷ تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی نیز توقیف شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به ضرورت تأمین سلامت و امنیت غذایی زائران و مجاوران امام رضا (ع) هیچگونه اغماضی در مورد متخلفان نشده و با افرادی که امنیت و سلامت غذایی جامعه را به مخاطره بیاندازند با همکاری دستگاه قضائی به شدت برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: در این راستا از ۱۳ اسفندماه سال قبل طرح نظارتی دامپزشکی با ۱۱۶ اکیپ و حضور ۲۳۲ نفر کارشناس آغاز شد. میزان بازدیدهای گروهای نظارتی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از ابتدای اجرای طرح تشدید نظارت بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز به بیش از ۱۴ هزار مورد است. همچنین دو مرکز متخلف پلمب و همچنین ۱۴۷ تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی نیز توقیف شده است.

اعلمی بیان کرد: تمامی کشتارگاه‌های دام و طیور خراسان رضوی تحت نظارت کامل دامپزشکی بوده و مصرف کنندگان می‌توانند محصولات مراکز را با اطمینان کامل مصرف کنند؛ البته مصرف‌کنندگان باید بر نشان دامپزشکی، تاریخ تولید و انقضای محصول دقت کافی را داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیرمجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی گفت: از تمام شهروندان درخواست می‌شود، در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵ و ۳۷۲۵۰۰۳۵ (شبکه دامپزشکی مشهد)، تلفن ۱۵۱۲ و یا با سامانه پیامک ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ