بازدید بیش از ۲۳۵ هزار نفر از آثار تاریخی و گردشگری کاشان

اقتصاد ایران: کاشان - معاون مدیر کل و رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان گفت: از ۲۶ اسفند تاکنون بیش از ۲۳۵ هزار نفر از مناطق گردشگری و تاریخی کاشان بازدید داشته اند.

احمد دانایی نیا در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به رشد ۲۰ درصدی بازدید ابنیه تاریخی شاخص شهرستان کاشان نسبت به سال گذشته اظهار داشت: از ۲۶ اسفند تاکنون بیش از ۲۳۵ هزار نفر از آثار تاریخی و گردشگری شهرستان کاشان بازدید کرده‌اند.

وی ابراز داشت: این آمار بر اساس بازدید از ۲۷ اثر تاریخی، طبیعی، مذهبی، موزه‌ها و کارگاه صنایع دستی در چهار شهر کاشان، قمصر، نیاسر و برزک می‌باشد.

مجموعه جهانی باغ فین در بین ۱۰ بنای پربازدید کشور

معاون مدیر کل و رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان تصریح کرد: مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان با بازدید ۷۲ هزار و ۵۱۸ نفر رتبه اول بازدید گردشگران را در بین آثار تاریخی شهرستان و استان دارا است.

وی گفت: آبشار نیاسر ۲۶ هزار و ۹۰۰ نفر بازدید، خانه تاریخی طباطبایی ۱۷ هزار و ۲۲۰ نفر بازدید، خانه تاریخی بروجردی ۱۴ هزار و ۴۰۶ نفر بازدید و موزه ملی واقع در باغ فین ۱۳ هزار و ۹۱۶ نفر بازدید به ترتیب در رتبه‌های بعدی بازدید میهمانان نوروزی قرار دارند.

دانایی نیا افزود: همچنین تعداد بازدید گردشگران خارجی در این بازه زمانی، بیش از ۸۰۰ مورد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد بازدید گردشگران و مسافران نوروزی در سال جدید از ابنیه تاریخی شاخص شهرستان به نسبت سال قبل بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است.

اسکان ۹۸۴۰ در مراکز اقامتی دائم شهرستان کاشان

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری. صنایع دستی شهرستان کاشان در پایان تاکید کرد: از تاریخ ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا به امروز، ۹ هزار و ۸۴۰ نفر در مراکز اقامتی دائم که شامل اقامتگاه سنتی، هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه بومگردی و غیره می‌باشد، اسکان داشتند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ