اسکان زائران در خراسان رضوی از ۵ میلیون نفر گذشت

اقتصاد ایران: مشهد ـ معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: ۵ میلیون و ١١۶ هزار و ٨١٢ نفر در استان خراسان رضوی اسکان یافته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد ظهر شنبه در ششمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی مرکزی زائران خراسان رضوی در محل استانداری اظهار کرد: تا پایان روز گذشته ۵٣٧ هزار و ٧٧ نفر ورودی زائر در استان خراسان رضوی داشته‌ایم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی افزود: از ظرفیت‌های اسکان رسمی، موقت و اضطراری مجموعه اشغال اقامتگاه‌های رسمی ٨٢درصد، موقت ٧۴ درصد و اضطراری ٢٨درصد بوده است.

وی تصریح کرد: از ١۵ فروردین تا شب گذشته ۵میلیون و ٨٠٧هزار و ١٨٧نفر وارد استان خراسان رضوی شده‌اند و ۵میلیون و ١١۶ هزار و ٨١٢نفر در استان اسکان یافته‌اند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد در خصوص تمهیدات تأمین وعده‌های غذایی زائران در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: با توجه به ماه مبارک رمضان در فرمانداری، نیروی انتظامی، انجمن‌ها و اتحادیه تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا موازین شرعی در سطح شهر حفظ شود و براساس هماهنگی‌ها هیچ واحد پذیرایی که روزانه ارائه خدمت کند نداریم اما در مکان‌های اقامتی و مکان‌هایی که زائران تردد دارند مقدماتی برای تأمین غذای زائران پیش بینی شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: براساس پیگیری‌های انجام شده چنانچه وسیله نقلیه زائر در اطراف حرم مستقر شده است برای اسکان این مسافران در مراکز اقامتی اقدام شده اما خود زائران بنا به دلایلی تمایل به اسکان نداشته‌اند.

وی تاکید کرد: هیچ گونه مشکلی برای اسکان زائران نداریم اما ممکن است خود زائران شرایطی داشته باشند که نمی‌توانند به محل اسکان‌های در نظر گرفته شده بروند.

بازدید ٩۶ هزار زائر از مراکز موزه‌ای استان

در ادامه همچنین جواد موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی با اشاره به هدف تشکیل قرارگاه مرکزی خدمات سفر اظهار کرد: هدف از برگزاری این قرارگاه حرکت در مسیر شعار ما همه خادم الرضائیم و زیارت، خانواده و همدلی است و از آغاز سال قرارگاه مرکزی در این موضوع با عنوان قرارگاه اقتصاد و زیارت داشته‌ایم و سعی کردیم بحث زائر را به صورت مبدا به مبدا پیگیری کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: ٩۶ هزار نفر از مجموعه‌های موزه‌ای و تحت نظارت میراث فرهنگی بازدید داشته‌اند که رشد ١۴ درصدی داشته‌ایم.

وی افزود: ٣٠بازرس در اماکن تحت نظارت داریم که در ۴٨٠٠ بازرسی صورت گرفته ۶٠ میلیون تومان به شاکیان برگردانده شده است.

موسوی با اشاره به حضور زائران خارجی در این ایام گفت: ۶۶ هزار و ١٧۵ هزار نفر گردشگر خارجی داشته‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی ادامه داد: بیش از ۵٠ پایگاه در ٢۵ شهرستان استان با تعداد ٧١٠غرفه صنایع دستی ایجاد شده است تا هنرمندان از شرایط حضور مسافران و زائران برای فروش محصولات صنایع دستی خود بهره مند شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ