توسعه تجارت از طریق مرزهای آبی دنبال شود

اقتصاد ایران: زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توسعه تجارت علاوه بر مرز زمینی باید از طریق مرزهای دریایی نیز دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرمی ظهر شنبه در دیدار با فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور ضمن گرامیداشت یاد امام شهدا و تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان با اشاره به شعار سال افزود: پیام مقام معظم رهبری تکلیف را برای همه ما روشن کرد و نشان داد که همه باید برای مهار تورم و رشد تولید تمامی تلاش خود را به کار بگیرند.

وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های بی نظیر و مردمی خوب و متدین است که این پتانسیل‌های عظیم به فضل الهی می‌تواند تمامی موانع را برطرف کند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نوآوری عامل مؤثری برای پیشرفت جامعه محسوب می‌شود، براین اساس، مدیران باید به دنبال ساختار شکنی و ایجاد نوآوری باشند.

وی در ادامه با تاکید بر به فعلیت رساندن ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: به زودی مشکلات این منطقه برطرف خواهد شد و آینده‌ای روشن در انتظار این خطه است.

کرمی با اشاره به افزایش سطح زیر کشت موز در استان، خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلفی برای استفاده از ظرفیت‌های معدن، کشاورزی و غیره این خطه پهناور در حال پیگیری است.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در حوزه اقتصاد ادامه داد: از دیر باز تاکنون شاهدیم هر جا مردم وارد میدان شدند به موفقیت‌های بزرگی دست یافتیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توسعه تجارت علاوه بر مرزهای زمینی باید از طریق مرزهای دریایی هم دنبال شود، گفت: باید موانع برطرف شود تا شاهد حضور مردم در اقتصاد باشیم.

وی با اشاره به توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان افزود: این منطقه دارای ثروت‌های خدادادی فراوانی است که باید در راستای توسعه استان از آنها بهره بگیریم.

کرمی در پایان با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در امر سرمایه‌گذاری اذعان کرد: در کنار مسائل اقتصادی باید موضوعات فرهنگی هم دنبال شود.

هنر ما تبدیل تهدیدها به فرصت است

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی جنوب شرق کشور نیز در این دیدار با اشاره به شعار سال گفت: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های لازم برای محقق شدن این شعار را دارد.

سردار سید حسن مرتضوی افزود: با همت، مدیریت جهادی، عزم و اراده قوی اتفاقات خوبی در انتظار این منطقه است اما برای حل مسائل این استان نیاز به نسخه‌ای ویژه است.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های مختلف استان مانند دریا، باد انرژی‌های نو، ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری نیاز به یک نگاه خاص و تحرک ویژه جهت بالفعل کردن این ظرفیت‌ها دارد.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی جنوب شرق کشور با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت مرز خاطرنشان کرد: مرزها یک فرصت بی نظیر هستند که هنر ما باید تبدیل کردن تهدیدها به فرصت باشد.

وی با بیان اینکه باید قوانین دست و پاگیر در بخشی از مسائل اصلاح شود، گفت: مردم شریف، صبور و قانعی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارند که باید همه با هم برای خدمت به آنها تلاش کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ