کنعانی: چرا از کنسرت وزرای زن اروپا، کانادا و استرالیا در حمایت از زنان معترض فرانسوی خبری نیست؟

اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: وزرای زن و فمینیست اروپا، کانادا و استرالیا کجا هستند و چرا از کنسرت دسته جمعی آنها در حمایت از حقوق زنان معترض فرانسوی خبری نیست!؟

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) پنجم فروردین ماه در توئیتی با اشاره به برخورد خشونت‌آمیز پلیس فرانسه با معترضان در این کشور نوشت: با دیدن صحنه‌های سرکوب خشونت‌آمیز معترضان به ویژه زنان در فرانسه توسط پلیس این کشور، این سؤال همچنان نزد افکار عمومی جهان و زنان فرانسه مطرح است که پس وزرای زن و فمینیست اروپا، کانادا و استرالیا کجا هستند و چرا از کنسرت دسته جمعی آنها در حمایت از حقوق زنان معترض فرانسوی خبری نیست!؟

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز دیروز (جمعه) چهارم فروردین ماه در توصیه‌ای به دولت فرانسه در خصوص رعایت حقوق بشر در توئیتر نوشت: سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم فرانسه را قویا محکوم می‌کنیم.

وی افزود: دولت فرانسه را به رعایت حقوق بشر و اجتناب از توسل به زور علیه مردم کشورش که به صورت مسالمت آمیز مطالبات خود را پیگیری می‌کنند، فرا می‌خوانیم. 

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز امروز (جمعه) چهارم فروردین ماه در یک رشته توئیت در پی اعتراضات در فرانسه و با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر به آتش کشیدن شهرداری «بوردو» نوشت: در خبرها آمده؛ معترضان فرانسوی شهرداری «بوردو» را به آتش کشیده و آتش‌نشانان به معترضان پیوسته‌اند.

‏وی با بیان اینکه «آنانکه باد می‌کارند، طوفان درو می‌کنند»، افزود: ما از تخریب و آشوب حمایت نمی‌کنیم، اما می‌گوییم؛ به جای آشوب آفرینی در دیگر کشورها، صدای مردم خود را بشنوید و از خشونت‌ علیه آنان بپرهیزید. دولت فرانسه باید با مردم خود گفت‌وگو کند و صدایشان را بشنود.‏اینگونه خشونت ورزی، هیچ سنخیتی با نشستن بر کرسی درس اخلاق و موعظه به دیگران ندارد.

‏سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: همچنین معترضان فرانسه منتظرند تا کلیپ دسته‌جمعی وزرای زن اروپایی، استرالیایی و کانادایی را در حمایت از زنان معترض فرانسوی ببینند. 

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این گفته بود: استمرار اعتراضات در فرانسه و خشونت پلیس با معترضان که به چشم مدعیان حقوق بشر در واشنگتن و پایتخت‌های اروپایی نمی‌آید، چون آنان همواره نگاهشان به سمت کشورهای دیگر است.

گفتنی است، به دنبال تصویب طرح جنجالی موسوم به اصلاحات بازنشستگی در فرانسه، تظاهرات مردم این کشور در اعتراض به این طرح همچنان ادامه دارد و رسانه‌های فرانسوی از درگیری پلیس این کشور با معترضان فرانسوی خبر داده‌اند.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ