۴۰۰ میلیون اصله نهال در قالب طرح‌های منابع طبیعی کاشته می شود

اقتصاد ایران: پورمقدم گفت: ۳۰ تا ۳۵ درصد حجم نهال‌هایی که در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ظرف چهار سال کاشته می‌شود، در قالب طرح‌های مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کامران پورمقدم، رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور روز شنبه اظهار داشت: نزدیک به ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون اصله نهال در قالب طرح‌های منابع طبیعی طی چهار سال کاشته می‌شوند.

پورمقدم با اشاره به اینکه در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال در حوزه‌های مختلف کشت می‌شود، تصریح کرد: بخشی از کاشت این نهال‌ها برای احیای جنگل‌های شمال و خارج از شمال برنامه‌ریزی شده است.

وی اظهار داشت: از مجموع ۲۵۰ میلیون اصله نهال که قرار است سالانه کاشته شود، حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون اصله نهال در سال ۱۴۰۲ در طرح‌های احیای جنگل‌ها به ویژه جنگل‌های خارج از شمال کشت خواهد شد.

پورمقدم گفت: جنگل‌های خارج از شمال شامل جنگل‌های زاگرسی، ایران تورانی و جنوب کشور نیز می‌شود که گونه‌های بومی این رویشگاه‌ها شامل بلوط، بنه، زالزالک، کنار، حرا و بادام کوهی است.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در عین حال تصریح کرد: در حوزه مدیریت جنگل‌های خارج از شمال کشور، تمام طرح‌های احیای جنگل و کشت و نگهداری با مشارکت مردم و جامعه محلی که به طور عمده بهره‌برداران عرفی هستند، اجرا می‌شود.

کاشت ۴۵ میلیون اصل نهال در قالب طرح زراعت چوب

وی در مورد اجرای بخشی از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در حوزه زراعت چوب در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: از ۲۵۰ میلیون اصله نهال، حدود ۴۵ میلیون اصله نهال در سال جاری در قالب طرح زراعت چوب کشت می‌شود که شامل گونه‌های اکالیپتوس و صنوبر است.

پورمقدم درباره آموزش کاشت نهال‌ها گفت: ما یک ستاد راهبری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت داریم که دفتر آموزش و ترویج سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با همکاری سازمان تات، بسته‌های ترویجی و آموزشی را برای اجرای دقیق این طرح از جمله اینکه چه نهالی، کجا و چگونه کاشته و نگهداری شود، تدوین و ارائه می‌دهد.

وی اضافه کرد: در سال جاری دوره‌های آموزشی برای بهره‌برداران و مشارکت مردمی نیز برگزار می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ