تکرار حمله هوایی نیروهای آمریکایی و گروه‌های نزدیک به ایران در سوریه

اقتصاد ایران: تبادل آتش نیروهای آمریکایی و گروه‌های نزدیک به ایران در سوریه، بامداد امروز تکرار و منجر به افزایش تنش و اعلام موضع بایدن شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از الجزیره، حملات تلافی‌جویانه آمریکا علیه مواضع گروه‌های نزدیک به ایران در سوریه تکرار شد و  تنش گروه‌های نزدیک به ایران و نیروهای آمریکایی شدت گرفت.

براساس این گزارش، دو پایگاه آمریکا در دو میدان نفتی و گازری "العمر و کونیکو" واقع در شمال شرق سوریه، هدف حمله 20 راکت قرار گرفت و حداقل یک آمریکایی زخمی شد.

کمیته مشاوره ایرانی در سوریه گروه حامی ایران هم اعلام کرد: برای پاسخ به حمله اخیر آمریکا، بازوی بلندی دارد و اگر مراکز و نیروهای مستقر در سوریه هدف قرار گیرند، توانایی پاسخ‌گویی وجود دارد.

از سوی دیگر هواپیماهای آمریکا مناطقی در دیرالزور سوریه را در پاسخ به حمله راکتی به پایگاه‌های آمریکایی هدف قرار دادند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، ایران را به دست داشتن در حمله اخیر به پایگاه‌های شمال سوریه متهم و اعلام کرد: این حمله توسط گروه‌های تحت حمایت ایران انجام شده دستور پاسخ فوری به این حملات صادر شده است.آمریکا برنامه ای برای درگیری با ایران ندارد اما برای انجام حملات شدید در حمایت از شهروندان آماده است.

پنتاگون نیز مدعی شد هواپیماهای آمریکایی که بامداد شنبه مناطقی در دیرالزور را هدف قرار دادند از پایگاه "العدید" قطر پرواز کرده بودند.

مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا نیز ضمن ابراز خرسندی از حملات آمریکا در دیرالزور در توییتر اعلام کرد: شبه‌ نظامیان تحت کنترل ایران سال ۲۰۲۱ حدود ۷۸ بار به نیروهای آمریکا حمله کردند اما بایدن تنها به سه مورد از آنها پاسخ داد. ادامه ضعف تنها دعوت به ستیزه‌جویی بیشتر خواهد بود.

 

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ