شرکت ۱.۲ هزار میلیاردی آماده عرضه اولیه ۲۵ درصدی شد / مشخصات کلی

اقتصاد ایران: شرکت گسترش کشاورزی و دامپروری فردوس پارس با سرمایه ۱.۲ هزار میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۲۵ درصدی سهام بایستد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، با موافقت هیات پذیرش، شرکت گسترش کشاورزی و دامپروری فردوس پارس از 27 اسفند در پلاک 650 با نماد "فردوس" در بخش زراعت و خدمات وابسته در بازار دوم معاملات بورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۲۵ درصدی سهام بابت عرضه اولیه، انتقال به کد بازارگردان و عرضه پس از روز عرضه اولیه بایستد.

معرفی شرکت

طبق بررسی های بورس پرس، این مجموعه شامل شرکت گسترش کشاورزی و دامپروری فردوس پارس و ۱۹ شرکت فرعی است. شرکت با نام اولیه باغداری و کشاورزی فردوس تنکابن ۶ مرداد سال ۷۳ بصورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت اسناد و املاک تنکابن به ثبت رسید و ۲۶ شهریور سال ۸۸ نام شرکت به گسترش کشاورزی پیوند فردوس پارس به عنوان شرکت مادر تخصصی از شرکت های فرعی بنیاد مستضعفان و تغییر موضوع فعالیت، محل شرکت نیز از چالوس به تهران انتقال یافت.

ترکیب سهامداری و سرمایه شرکت

بنیاد مستضعفان مالکیت ۱۰۰ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد. سرمایه شرکت با ۳۵ نیروی انسانی در بدو تاسیس یک میلیون تومان بوده که طی چهار مرحله افزایش سرمایه به ۱.۲ هزار میلیارد تومان رسیده است. شرکت برای سه سال آینده پیشنهاد افزایش سرمایه به ۳ هزار میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را جهت تامین سرمایه گذاری های انجام شده در شرکت های تابعه دارد.

انواع محصولات

نهاده های تولید

تامین کننده اصلی و عمده اهم مواد اولیه شامل یونجه خشک، ذرت علوفه ای، ذرت دانه ای، جو و سویا در شرکتهای زیرمجموعه، شرکت پشتیبانی امور دام است.

در سال‌های گذشته به دلیل کمبود نهاده های اصلی دامی مورد نیاز در شرکت های تحت پوشش و به منظور کاهش قیمت تمام شده محصول تولیدی، هلدینگ کشاورزی و دامپروری فردوس پارس مقرر کرد بخشی از نیازهای شرکت‌های گروه از طریق شرکت های مگسال و فجر اصفهان بصورت واردات تامین شود.

صورت سود و زیان تلفیقی پنج سال مالی اخیر

صورت سود و زیان شرکت اصلی

فهرست شرکت های تابعه

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ