رویکرد غیر خصمانه چین در برابر تراشه سازان مورد حمایت آمریکا

اقتصاد ایران: دولت چین برخلاف رویکرد خصمانه کاخ سفید، با شرکت‌های تراشه سازی که کمک مالی از داخل خاک ایالات متحده دریافت کنند، برخورد نکرده و آنها را تعطیل نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت تجارت کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد اگرچه دولت آمریکا قصد دارد مانع از استفاده از کمک ۵۲ میلیارد دلاری مصوب کاخ سفید برای تولید تراشه در کشورهای غیر دوست مانند چین شود، اما اگر دولت ایالات متحده در نهایت در این زمینه مانع تراشی نکند، چین کارخانه‌هایی که از این کمک استفاده کنند را تعطیل نمی‌کند.

وزارت بازرگانی ایالات متحده روز سه شنبه محدودیت‌هایی را برای دریافت کنندگان بودجه ساخت تراشه و تحقیقات مصوب دولت ایالات متحده پیشنهاد کرد، از جمله این موارد می‌توان به محدودیت‌هایی برای سرمایه گذاری در زمینه ساخت تراشه در کشورهایی مانند چین و روسیه اشاره کرد.

دو شرکت بزرگ سازنده انواع تراشه در جهان که کره‌ای هستند، کارخانه‌هایی برای ساخت تراشه در چین دارند و بیم دارند که پکن نیز به تلافی اقدامات خصمانه آمریکا استفاده از بودجه ۵۲ میلیارد دلاری مصوب کاخ سفید را ممنوع کند. ولی حالا مشخص شده که چین قصد تلافی ندارد.

یکی از شرکت‌های کره‌ای در حال تأسیس یک کارخانه ساخت تراشه در تگزاس به ارزش ۲۵ میلیارد دلار است و یک شرکت دیگر این کشور هم ۱۵ میلیارد دلار در صنعت ساخت تراشه در آمریکا سرمایه گذاری کرده است.

به گفته وزارت تجارت کره جنوبی، قوانین پیشنهادی برای دریافت‌کنندگان بودجه مذکور، رشد ظرفیت تولید تراشه در چین را به ۵ درصد در طی ۱۰ سال و ۱۰ درصد برای تراشه‌های قدیمی‌تر محدود می‌کند. اما سرمایه گذاری در فناوری و ارتقای فرآیندها یا جایگزینی تجهیزات لازم برای بهره برداری از تأسیسات موجود را محدود نمی‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ