دبیر ستاد سلامت نوروزی خبر داد ؛

بازدیدهای نوروزی از مراکز درمانی و داروخانه ها

اقتصاد ایران: مدیران و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در قالب طرح سلامت نوروزی که از ۲۴ اسفند شروع شده است، تا اول فروردین ۱۴۰۲، نزدیک به ۱۲ هزار بازدید نظارتی انجام داده اند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، امیر هاشمی دبیر ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از انجام ۱۱ هزار و ۹۶۴ بازدید نظارتی توسط مدیران و کارشناسان معاونت‌های امور بهداشتی، غذا و دارو و درمان خبر داد و گفت: مدیران و کارشناسان حوزه معاونت درمان در قالب تیم‌های دو نفره، از ۲۴ اسفند تا اول فروردین، از ۴۲ مرکز درمانی تحت پوشش دانشگاه بازدید کردند.

وی در خصوص موضوعات مورد توجه در بازدیدهای کارشناسان معاونت درمان، افزود: حضور پزشکان متخصص مقیم، وضعیت خدمات رسانی در بخش‌های اورژانس، ویژه و بستری بیمارستانی، فعال بودن بخش‌های آزمایشگاه، رادیولوژی و داروخانه، رضایتمندی بیماران و همراهان از نحوه ارائه خدمات و رسیدگی به شکایات ثبت شده سامانه ۱۹۰ از اولویت‌های مورد بررسی است.

هاشمی در خصوص فعالیت‌های حوزه غذا و دارو نیز، افزود: کارشناسان و مدیران این حوزه نیز از ۲۴ اسفند تا اول فروردین ۱۴۰۲، از ۶۹ داروخانه بازدید کردند.

وی افزود: حضور مسئول فنی، دخالت افراد فاقد صلاحیت و رعایت تعرفه از مهم‌ترین موارد مورد بررسی کارشناسان حوزه غذا و دارو است.

دبیر ستاد سلامت نوروزی گفت: کارشناسان بهداشت و مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان و مدیران ستادی معاونت امور بهداشتی، با آغاز این طرح از چهار هزار و ۴۲ اماکن خدمات رسانی عمومی و هفت هزار و ۸۱۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در محدوده دانشگاه بازدید کردند.

وی یادآور شد: از بازدیدهای انجام شده توسط کارشناسان بهداشت محیط، ۱۳۵ مورد تخلف به مراجع قضائی و تعزیرات حکومتی جهت صدور احکام معرفی و ۲۸ مورد نیز به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی تعطیل و پلمپ شدند.

دبیر ستاد سلامت نوروزی با اشاره به کنترل بهداشت آب شرب شهری به عنوان یکی از برنامه‌های سلامت نوروزی، خاطرنشان کرد: کارشناسان بهداشت با حضور در سامانه‌ها و شبکه‌های آب رسانی محدوده دانشگاه، دو هزار و ۵۵ مورد کلرسنجی و ۱۱۸ مورد نمونه برداری میکروبی انجام داده‌اند.

هاشمی یادآور شد: از نتایج بازدیدهای انجام شده از اماکن عمومی حساس و توزیع و تهیه غذا، ۳۸۶۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته و بدون مجوز معدوم شده است.

وی، رسیدگی به بیش از ۱۳۰ مورد شکایت مردمی را از دیگر اقدامات انجام شده از آغاز طرح سلامت نوروزی تا اولین روز سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ