ترامپ: می‌خواهم با دستبند در دادگاه حاضر شوم!

اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته قصد دارد در صورت محاکمه در پرونده‌ای در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن با دستبند در دادگاه حاضر شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران  ، گزارش یک روزنامه انگلیسی حاکی است «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به مشاورانش گفته می‌خواهند هنگام حضور در دادگاه برای محاکمه در پرونده پرداخت حق‌السکوت به بازیگر یک فیلم مستهجن به دست‌هایش دستبند زده شود. 

روزنامه گاردین به نقل از منابع نزدیک به ترامپ این خبر را گزارش داده و نوشته او احتمالاً انگیزه‌های متفاوتی از انجام چنین اقدامی دارد، از جمله اینکه از این طریق مخالفتش را با محاکمه‌ای که آن را غیرمنصفانه و سیاسی می‌داند اعلام کند. 

نزدیکان ترامپ علاوه بر این گفته‌اند او عمیقاً این نگرانی را هم دارد که برخی اتفاقات در دادگاه هم ممکن است چهره‌ای ضعیف از او به نمایش بگذارد. 

اعضای تیم حقوقی ترامپ به او پیشنهاد داده‌اند که او در سکوت کامل هفته آینده به دادگاه مراجعه کند و ترتیباتی برای برگزاری دادگاه از راه دور برای او اتخاذ شود. تیم حقوقی ترامپ پیشنهاد داده‌اند که می‌توان با استناد به برخی نگرانی‌های امنیتی  چنین درخواستی را مطرح نمود. 

اما ترامپ این روش را رد کرده و به نزدیکانش گفته که اگر به او گلوله شلیک شود هم برایش مهم نیست چون در این صورت «شهید» خواهد شد. او همچنین گفته که اگر به او تیراندازی شود احتمالاً انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را خواهد برد!

گاردین نوشته نزدیکان ترامپ هنوز مطمئن نیستند حرف‌های ترامپ درباره انتقال به دادگاه یا حضور در آن با دستبند چقدر جدی است اما چنانچه آلوین براگ، دادستان منطقه‌ای نیویورک می‌تواند مانع از حضور او با دستبند و یا عبور او از مقابل دوربین‌ها شود. 

ساعتی قبل‌تر رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند در بحبوحه نگرانی‌ها در این کشور از احتمال بروز شورش‌های خیابانی در صورت دستگیری ترامپ صدور کیفرخواست برای او روز چهارشنبه هم اتفاق نخواهد افتاد. روز سه‌شنبه روزنامه دیلی‌میل گزارش داده بود احتمال می‌رود این کیفرخواست چهارشنبه صادر شود.

پیشتر رسانه‌های آمریکا ایجاد برخی تغییرات فیزیکی در دادگاهی در نیویورک را نشانه‌ای از آماده شدن مسئولان این ایالت برای دستگیری ترامپ عنوان کرده بودند. 

گزارش‌ها همچنین حاکی است که پلیس در شهرهای بزرگ آمریکا برای مقابله با ناآرامی‌های بالقوه بعد از دستگیری ترامپ در حالت آماده‌باش قرار گرفته است. 

در همین ارتباط عکس‌هایی هم با هوش مصنوعی از دستگیری ترامپ تولید شده که با استقبال کاربران فضای مجازی روبرو شده است. 

پیش‌تر، واشنگتن‌پست گزارش داد طی روزهای آینده احتمالاً ترامپ در دادگاهی در منطقه منهتن نیویورک متهم خواهد شد و مسئولان آمریکایی در حال بررسی گزینه‌های خود برای مقابله با تظاهرات‌ها در مناطقی مانند نیویورک، آتلانتا و فلوریدا هستند.

ترامپ که ممکن است به نخستین رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل شود که متهم شناخته می‌شود این اتهامات را رد کرده و مدعی شده که اتهامات علیه او انگیزه‌های سیاسی را دنبال می‌کنند.

در نیویورک، مقام‌های مجری قانون و دادگاهی در حال اندیشیدن تدابیر امنیتی و لجستیکی لازم برای حاضر شدن ترامپ در نخستین جلسه دادگاه خود هستند. واشنگتن‌پست نوشته این مقام‌ها علاوه بر این در حال بررسی روش‌‌های مدیریت تظاهرات‌های احتمالی در اطراف ساختمان دادگاهی که ترامپ باید در آن حاضر شود، هستند. 

یک منبع مطلع دیگر هم به واشنگتن‌پست گفت احتمال می‌رود از روز سه‌شنبه (۲۱ مارس) حضور نیروهای پلیس در اطراف ساختمان دادگاه تشدید شود. ترامپ پیشتر ادعا کرده بود سه‌شنبه بازداشت خواهد شد و از طرفدارانش خواسته بود تظاهرات برپا کنند، اما هنوز زمان بازداشت او مشخص نیست. 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ