مسکو: غرب به دنبال نابودی کامل اوکراین است

اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت برنامه‌ انگلیس برای ارسال گلوله‌های اورانیوم ضعیف شده به کی‌یف، دروغ بودن ادعاهای غرب مبنی بر اهمیت دادن به صلح و آینده اوکراین را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت برنامه‌های دولت انگلیس برای ارسال گلوله‌های اورانیوم ضعیف شده به کی‌یف به منظور استفاده در درگیری با مسکو نشان می‌دهد ادعاهای غرب مبنی بر اهمیت دادن به صلح و آینده اوکراین دروغ است. 

این مقام روس چهارشنبه (۲۲ مارس) در مصاحبه‌ای زنده گفت «بیانیه لندن نشانه بی‌پروایی، بی‌مسئولیتی و مصونیت مطلق است». وی تاکید کرد مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده نه تنها قوی‌تر است و قابلیت نفوذپذیری بیشتر دارد، بلکه خاک را با تشعشعات آلوده و آسیب پایداربه محیط زیست وارد می‌کند و بر نسل‌های زیادی از مردم منطقه اثر می‌گذارد. 

به گزارش راشا تودی، زاخارووا در ادامه گفت: هر چیزی که از آن کشورها [آمریکا و انگلیس] درباره صلح، حل و فصل مناقشه، آینده اوکراین و رفاه مردم آن می‌شنویم، همه دروغ، کذب و سردرگم کردن مطلق جامعه بین‌المللی است. در واقعیت، هدف کاملاً متفاوت است. 

وی در اشاره به برنامه اعلام شده لندن برای ارائه گلوله‌های اورانیوم ضعیف شده به دولت کی‌یف، گفت تردیدی وجود ندارد که قصد کل غرب به رهبری آمریکا و انگلیس، نابود کردن کامل اوکراین است. 

دوشنبه وزیر دفاع انگلیس گفت «در کنار ارائه یک اسکادران از تانک‌های چلنجر ۲ به اوکراین، مهمات شامل گلوله‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده ارائه خواهیم کرد». به ادعای وی، این مهمات باید به کی‌یف فرستاده شود زیرا در شکست تانک‌ها و خودروهای زرهی بسیار موثر است. 

پیش‌تر سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در واکنش به این تصمیم انگلیس هشدار داد گام‌های لازم برای وقوع «برخورد هسته‌ای» میان روسیه و غرب کمتر و کمتر شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هم بعد از دیدار دیروز سه‌شنبه با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین در مسکو درباره اقدام احتمالی انگلیس گفت که این موضوع مصداق عرضه سلاح‌های حاوی عناصر هسته‌ای به کی‌یف است. 

پوتین هشدار داد: «بریتانیا اعلام کرده نه تنها تانک بلکه گلوله‌های حاوی اورانیوم ضعیف‌ شده به اوکراین ارسال می‌کند. اگر این اتفاق رخ دهد، روسیه مجبور خواهد شد طبق آن واکنش نشان دهد».

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ