مزاحم تلفنی اورژانس پای میز محاکمه

اقتصاد ایران: زاهدان- رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: جوان ۳۲ ساله که برای اورژانس مزاحمت ایجاد می‌کرد، با حکم قضائی بازداشت شد.

فریبرز راشدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ایجاد مزاحمت تلفنی برای اورژانس با فرهنگ غنی مردم سیستان و بلوچستان سازگاری ندارد، اظهار داشت: جوان ۳۲ ساله ساکن شهرستان خاش با ایجاد مزاحمت تلفنی برای اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و با دادن گزارش کذب وقوع تصادف، علاوه بر اشغال کردن خطوط اورژانس ۱۱۵، سبب اعزام چندین دستگاه آمبولانس در مسیرها و محل‌های مختلف و به خطر افتادن جان امدادخواهانی که منتظر کمک اورژانس هستند، شده بود.

وی ضمن تقدیر از دادستان و مقامات قضائی شهرستان زاهدان و خاش گفت: با پیگیری‌های همکاران ما در اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، پس از ارائه مستندات و گزارشات و طرح شکایت، متهم به مراجع قضائی احضار و به سه ماه حبس محکوم شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ایجاد مزاحمت تلفنی و ارائه گزارش نادرست به اورژانس ۱۱۵ را یک اقدام غیر انسانی دانست که به هیچ عنوان با فرهنگ مردم سیستان و بلوچستان سازگاری ندارد.

راشدی با بیان اینکه نیروهای اورژانس در سخت‌ترین شرایط در سریع‌ترین زمان ممکن، بر بالین مجروحان و بیماران حاضر می‌شوند و ناجی جان آنان هستند گفت: ایجاد مزاحمت تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ ممکن است سبب به خطر افتادن جان امدادخواهانی که منتظر کمک اورژانس هستند، شود و در واقع تضیعع حقوق سایر افراد است.

وی گفت: بیش از ۵۱ هزار مزاحمت تلفنی در سال گذشته برای اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به وقوع پیوسته است که عمده این مزاحمت‌ها توسط نوجوانان و جوانان صورت گرفته است.

راشدی با بیان اینکه ۱۵ درصد تماس‌ها با اورژانس در سال ۱۴۰۱ مزاحمت تلفنی بوده است، افزود: در سال گذشته در مجموع بیش از ۳۲۳ هزار تماس با مرکز اورژانس زاهدان گرفته شده است که بیش از ۵۱ هزار تماس مزاحمت بوده است.

وی با اشاره به پهناور بودن سیستان و بلوچستان و حادثه خیز بودن این استان گفت: وقوع حوادث رانندگی، سیل، طوفان و.. بر اهیت خدمت رسانی افزوده است و ممکن است با ایجاد این مزاحمت‌های تلفن زمان رسیدن بر بالین بیماران افزایش یابد و جان آنان به خطر بیافتد.

وی افزود: در راستای پیشگیری از وقوع این مزاحمت‌ها باید فرهنگ سازی مناسب در مدارس و جامعه صورت پذیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ