مناطق شمالی استان سمنان سفید پوش شد/ زمستان نرفته برگشت

اقتصاد ایران: سمنان- بارش شدید برف در مناطق شمالی استان سمنان باعث غافلگیری مردم، کشاورزان و باغداران و همچنین مسافران نوروزی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با دومین روز از فصل بهار، نقاط مختلفی از استان سمنان به دلیل بارش برف سفید پوش شد. بارش برف به خصوص در ارتفاعات شمالی و هم مرز با استان گلستان، شدید بوده است.

سرهنگ موسی بزرگی رئیس پلیس راه استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، اعلام کرد: با بارش سنگین در مسیر استان‌های سمنان - مازندران، گردنه شهمیرزاد - کیاسر در هر دو مسیر رفت و برگشت مسدود شده است.

بارش باران نیز در اکثر مناطق استان سمنان برودت هوا را به دنبال داشته است. سامانه کم فشار بارشی همچنین به سمت شرق استان در حرکت است و به مرور چتر خود را در این نقاط نیز گسترده خواهد کرد.

اداره کل هواشناسی استان سمنان اعلام کرده که این سامانه کم فشار بارشی تا ابتدای هفته آینده در استان سمنان باقی خواهد ماند و این یعنی چهار روز زمستانی در انتظار مردم استان و همچنین زائران رضوی و مسافران نوروزی است.

اداره کل هواشناسی استان سمنان تا اوایل هفته آینده هشدار نارنجی اعلام کرده و هوا بین پنج الی ۱۰ درجه سانتی گراد کاهش یافته است. از مسافران خواسته شده که در صورت ضرورت حرکت در مسیرهای کوهستانی استان سمنان از باز بودن آنها و همچنین همراه داشتن زنجیر چرخ، اطمینان حاصل نمایند.

مسیرهای مرتفع استان سمنان مانند کیاسر دامغان، فولاد محله، آهوان، توسکستان و خوش ییلاق بیشترین میزان بارش‌ها را طی امروز و فردا به خود اختصاص خواهند داد.

بیشترین نگرانی اما برای سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی به خصوص در غرب استان سمنان است که شکوفه بسیاری درختان به خصوص زردآلو، سبز شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ