قلعه‌نویی برخلاف کی‌روش عمل می‌کند/ لطمه‌ای که تیم ملی خورده است

اقتصاد ایران: کارشناس و پیشکسوت فوتبال در ارزیابی فنی دو سرمربی فعلی و سابق تیم ملی ایران گفت: تفاوت کی روش و قلعه نویی در سبک و نحوه بازی تیم است که شرایطی کاملا متفاوت با یکدیگر دارند.

صادق ورمزیار در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که چه دلایلی می تواند موفقیت قلعه نویی را در تیم ملی تضمین کند گفت: تیم ملی فوتبال ما در جام جهانی یک تیم تقریبا پیر بود. میانگین سنی بالایی داشت و در جام جهانی هم یکی از تیم هایی بود که از لحاظ سنی، بزرگ تر از سایر تیم ها بود.

این پیشکسوت ادامه داد: بنابراین لازم است تغییرات زیادی در تیم ملی صورت بگیرد. دلایلی که می تواند موفقیت تیم ملی را با قلعه نویی در جام ملت های آسیا تضمین کند، ابتدا جوانگرایی است. تیم باید بازیکنان پا به سن گذاشته را کنار گذاشته و از جوانانی استفاده کند که انگیزه بالایی دارند، پرانرژی هستند و در جام ملت های آسیا می تواند تاثیرگذار باشند.

وی گفت: اگر فدراسیون بتواند بازی با تیم های بزرگ را برای تیم ملی آماده کند به طور حتم فوتبال ما محک خوبی خواهد خورد. بازیکنان با بزرگان فوتبال رو در رو می شود و این می تواند به آنها کمک مفیدی داشته باشد. اردوهای تدارکاتی مناسب، تعامل خوب با رسانه ها و دور شدن از حواشی دلایل موفقیت تیم ملی در آینده خواهد بود.

ورمزیار خاطرنشان کرد: از نظر تاکتیکی 8 سال با کی روش کار کردیم. او تفکرات دفاعی داشت و همین مسئله باعث شد نتوانیم در جام ملت های آسیا و جام جهانی موفق باشیم. اما درست برخلاف کی روش، امیر قلعه نویی تفکرات هجومی دارد. تیم های او همیشه بازیهای پرگلی داشته اند. بنابراین این تفکرات می تواند در تیم ملی ما شکل گرفته و شاهد بازیهای خوب و پرگل از تیم ملی مان باشیم. البته قلعه نویی باید حاشیه ها را از تیم ملی دور کند. اجازه بازیکن سالاری در تیم ملی را ندهد چرا که فوتبال ما از این موضوع ضربه های زیادی خورده است.

کارشناس فوتبال تاکید کرد: یکی از دلایل اصلی موفقیت تیم ملی، بودن دستیاران حرفه ای و خارجی خوب در تیم ملی است. تا آنجا که ما اطلاع داریم قلعه نویی مربی دروازه بانهای خود را که یک مربی خوب خارجی است انتخاب کرده و حالا باید یک مربی بدنساز و یک تمرین دهنده خوب خارجی را هم به خدمت بگیرد تا بتواند در جام ملت های آسیا مقابل حریفانی چون ژاپن، کره، عربستان و دیگر تیم های مدعی عرض اندام کند.

وی در خصوص شرایط این روزهای استقلال هم گفت: استقلال روند رو به رشدی را در پیش گرفته و آبی ها در هفته های اخیر نتایج قابل قبولی گرفتند. پیروزی های پی در پی باعث شد تا از رده سوم جدول خود را به رده دوم برسانند. آبی ها کاملا در شرایط آرمانی هستند و می توانند همین روند را ادامه داده و موفق شوند.

وی در مورد تعطیلی لیگ و اینکه این تعطیلی به استقلال و سایر تیم های لیگ برتری ضربه خواهد زد یا خیر گفت: ساپینتو تجربه تعطیلی در جام جهانی را دارد. او بعد از جام جهانی، چند هفته ای نتوانست نتایج خوبی بگیرند. بنابراین باید برای شروع دوباره لیگ برنامه ریزی دقیقی داشته باشد تا بتواند هفته های باقی مانده را با پیروزی به پایان رسانده و به هدفی که در استقلال دارد برسد.

ورمزیار در پایان و در پاسخ به این پرسش که چه تیمی از بین سپاهان، استقلال و پرسپولیس شانس قهرمانی دارد گفت: نتایج سه تیم به گونه‌ای است که هر سه شانس قهرمانی را دارند البته سپاهان هنوز هم امیدوارتر حرکت می کند و سرخابی ها هم به دنبال این تیم هستند اما اعتقاد دارم تیمی که در هفته های آینده اعتماد به نفس داشته باشد، خود را از حاشیه ها دور کند وتنها تمرکزش بر روی بازیها باشد می تواند به قهرمانی دست پیدا کند و من امیدوارم که یک بار دیگر استقلال بتواند جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ