سازمان ملل خواستار به صفر رسیدن انتشار دی اکسید کربن تا سال ۲۰۴۰

اقتصاد ایران: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه از کشورهای ثروتمند خواست تا برای به صفر رساندن انتشار گاز دی اکسید کربن تا سال ۲۰۴۰، تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی جی تی ان، پیش از این سال ۲۰۵۰، به عنوان سال به صفر رساندن انتشار گاز دی اکسید کربن اعلام شده بود. ولی سازمان ملل از کشورهای ثروتمند خواسته رسیدن به این هدف را ده سال به جلو بیندازند.

دبیرکل سازمان ملل متحد این تحول را به منظور "خنثی کردن بمب ساعتی اقلیمی" ضروری توصیف کرده است. گوترش با ارائه گزارشی از سوی هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی در مورد تأثیرات و مسیر گرمایش جهانی، ارزیابی صریحی از چالش موجود برای جلوگیری از شکل‌گیری یک فاجعه آب و هوایی ارائه کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی ویدئویی در این مورد گفت: «بشریت روی یک لایه یخ نازک قرار دارد و این یخ به سرعت در حال ذوب شدن است.»

گوترش گفت: «جهان هنوز فرصت دارد تا میانگین افزایش دما را به ۱.۵ درجه سانتیگراد در مقایسه با دوران پیش از صنعتی شدن محدود کند، اما این مستلزم "جهش سریع و کوانتومی در اقدامات آب و هوایی" توسط همه کشورها در همه بخش‌ها است.»

گوترش اذعان کرد: «کشورهای مختلف سطوح مختلفی از مسئولیت و توانایی برای تغییر مسیر دارند و کشورهای ثروتمند باید متعهد به صفر کردن تولید و انتشار گاز دی اکسید کربن تا سال ۲۰۴۰ باشند. این محدودیتی است که همه کشورها باید به دنبال رعایت آن باشند.»

در حال حاضر، بیشتر کشورهای ثروتمند سال ۲۰۵۰ را برای به صفر رساندن انتشار گاز دی اکسید کربن تعیین کرده‌اند، اما برخی، مانند فنلاند (۲۰۳۵)، یا آلمان و سوئد (۲۰۴۵) جاه طلب تر هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ