تلفیق سین و شین / سال تحویل با شهدا

اقتصاد ایران: اهواز - امسال هم افراد بسیاری تصمیم گرفتند تا لحظه تحویل سال خود را با انس با شهدا متبرک کنند و گلزار شهدای اهواز و یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان میزبان خیل عظیمی از این عاشقان بودند.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: هر ساله افراد بسیاری از سراسر کشور راهی خوزستان می‌شوند تا «حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ‏» خود را در کنار شهدا از خداوند متعال طلب کنند.

امسال مراسم تحویل سال در گلزار شهدای اهواز، یادمان شهدای هویزه، یادمان شهدای کربلای چهار (علقمه)، یادمان شلمچه، معراج شهدای اهواز و همچنین یادمان شهدای گمنام در شهرک نفت اهواز برگزار شد.

راهیان نور با قرار گرفتن در مسیر عشق و دلدادگی جلوه زیبایی به یادمان‌های دفاع مقدس بخشیدند، برخی افراد به تبعیت از سفره‌های هفت سین در دوران هشت سال جنگ تحمیلی از ادوات جنگی فاقد گلوله مثل سلاح برای یکی از سین‌ها، سیم خاردار به عنوان سین بعدی، سربندهای یا زهرا (س) و یا حسین (ع)، سیم‌چین، سیب و ساعت برای سفره‌های خود استفاده کرده‌اند.

برخی افراد هم برای بهره‌مندی از فضای معنوی حاکم بر یادمان‌ها دست خالی آمدند تا با معرفت و شناخت بیشتر از این راه پر نور به خانه‌های خود برگردند؛ عکس امام که همواره پای ثابت سفره‌های هفت‌سین رزمندگان بود، این روزها در کنار عکس مقام معظم رهبری به اشکال مختلف در قالب تابلو، پوستر و یا حتی پیکسل در میان زائران راهیان نور دست به دست می‌شود.

اینجا صحنه‌های زیبای دیگری هم رقم خورده از ازدواج جوانان که پیمان تعهد خود را با شهادت رزمندگان قدیم و درست در یادمان‌های دفاع مقدس قرائت می‌کنند تا ماه عسل و اردوهای معرفتی برای دانش‌آموزان و دانشجویان که هرکدام در نوع خود بی‌نظیر است.

همگی به دعوت شهدا در سرزمین نور، خون وضو و مقاومت قدم گذاشته‌اند و تبریک عید خود را دعای عاقبت بخیری شهدا می‌دانند و هیچ چیزی دیگری را ارزشمند تر از آن نمی‌دانند.

سین مثل سلامتی

تلفیق سین و شین / سال تحویل با شهدا

دانش‌آموز است و البته زیارت اولی و با شوق بسیار برای حضور در اردوی راهیان نور؛ علی از خداوند متعال ۱۴ سال عمر هدیه گرفته و خواسته‌اش از شهدا عنایت سلامتی به همه بیماران است.

او با اشاره به اینکه از تهران راهی شلمچه شده می‌گوید: بارها تعاریف بسیاری از خوبی مناطق یادمان دفاع مقدس را شنیده‌ام ولی به راستی که «شنیدن کی بود مانند دیدن» چون اصلاً قابل قیاس نیست.

او حال و هوای هر فردی را متفاوت با دیگری می‌داند و می‌گوید: به نظرم باید اینجا بود تا واقعیت‌ها را از نزدیک دید؛ شجاعت رزمندگان دفاع مقدس و دلیرمردانی که سن و سال آن چنانی نداشتند، از نزدیک و در همین مناطق عملیاتی دفاع مقدس قابل لمس است.

سین مثل سعادتمندی

دست در دست هم مشغول صحبت هستند، حلقه‌های طلایی که به صورت مشترک در دستان آنها خودنمایی می‌کند و رنگ سفید چادر نوعروس خبر از پیوندی عاشقانه می‌دهد.

آنها خیلی علاقمند به صحبت کردن نیستند ولی داماد در پاسخ به علت حضور خود می‌گوید: هر دو دهه هشتادی هستیم و برای گرفتن اذن سعادتمندی خود از شهدا به یادمان دفاع مقدس در خوزستان آمده‌ایم؛ هر دو علاقه خاصی به شهدای دفاع مقدس داریم و با یک دنیا شوق و سرشار از احساسی که از کوی عشق شهدا دریافت کردیم، زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنیم.

سین مثل سلامتی رهبر و مدافعان حرم

یک پایش لنگ می‌زند و چشمانش سراسر داستان است؛ می‌توان حرف‌ها، آه و حسرت دوری از رفقا را در چشمانش خواند.

از لباس‌های خاکی رنگش، اتیکت پرچم ایران و پیکسل امام راحل و یک پای لنگش می‌توان حدس زد که او رزمنده بوده است.

او با اشاره به اسارت یک ساله خود در دوران دفاع مقدس و شجاعت رزمندگان می‌گوید: ایران برای رسیدن به این استقلال مدیون خون شهدای آزادی‌خواه است، همان‌هایی که بهترین دارایی خود یعنی جانشان را برای عزت این مرز و بوم فدا کردند.

این زائر راهیان نور می‌گوید: دوران سختی را پشت سر گذاشتیم تا به اینجا رسیدیم و البته راه‌های نرفته بسیاری هم در پیش رو داریم.

این پیرمرد ۶۸ ساله یادآور می‌شود: می‌گویند لحظه تحویل سال می‌توان از خداوند متعال درخواست تحقق آرزوها را داشت، اینجا آمده‌ام تا از خداوند به حرمت خون شهدا سلامتی برای مقام معظم رهبری و مدافعان حرم را طلب کنم.

سین مثل سبزی یاد شهدا

بانوی میانسالی که همراه با دو فرزند پسر و دختر خود از آذربایجان راهی سرزمین‌های نور شده می‌گوید: هرگز نباید از یاد و خاطره شهدا غافل شد، حضور در یادمان‌های دفاع مقدس یاد آنها را در دل‌هایمان سبزتر می‌کند.

تلفیق سین و شین / سال تحویل با شهدا

او ادامه می‌دهد: هر دو فرزندم را همراه خودم آورده‌ام تا یادشان بماند باید در مسیر شهدا قدم بردارند و برای تحقق آرمان‌های شهدا از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

سین مثل سریال ایثار

فاطمه سادات ۱۷ ساله که از مشهد مقدس به مشهدالشهدای ایران آمده می‌گوید: سریال ایثار جوانانی که با دست خالی برای دفاع از خاک و ناموس خود مقابل دشمنان ایستادگی کردند، اینجا برایمان پخش می‌شود؛ روایتگران و تئاتر دفاع مقدس باعث تداعی تمامی رشادت‌های رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی می‌شوند.

او ادامه می‌دهد: جوانان انقلابی به دعوت امام لبیک گفتند و نه تنها با صدام بلکه با ابرقدرت‌های بسیاری که حامی او بودند، مقابله کردند؛ امروزه جوانان انقلابی باید با تأسی از راه شهدا برای دفاع از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند.

این زائر جوان بیان می‌کند: عطر حضور شهدا را اینجا به خوبی احساس می‌کنم و آنقدر فضای معنوی حاکم بر محیط جذاب است که دوست دارم بارها به این منطقه سفر کنم؛ شجاعت، رشادت، دلیری، ایثار، غیرت و هرچه خوبی دیگر از رزمندگان دفاع مقدس باشد، اینجا برایمان تداعی می‌شود.

مدافعان حرم رهروان مکتب دفاع‌مقدس

مرد میانسال دیگری که برای زیارت یادمان‌های دفاع‌مقدس راهی خوزستان شده می‌گوید: بسیاری از ابعاد ارزشمند اخلاقی و معنوی دفاع مقدس در یادمان‌ها قابل لمس است؛ جوانان خودشان باید به اردوهای راهیان نور بپیوندند تا از نزدیک با اخلاق حسنه و باورهای ارزشمند شهدا آشنا شده و از آنها الگو بگیرند.

تلفیق سین و شین / سال تحویل با شهدا

او با اشاره به لزوم بهره‌مندی بیشتر از یادمان‌های دفاع مقدس در تمام فصول سال ادامه می‌دهد: به نظر من همه مدافعان حرم پرورش یافته مکتب دفاع‌مقدس هستند که توانسته‌اند به خوبی آرمان‌های شهدا را درک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، یادمان‌های دفاع مقدس در خوزستان رنگ و بوی دیگری به بهار این استان می‌دهند، حضور راهیان نور نیز شور و حال دیگری دارد.

تئاتر دفاع مقدس در ساعات مختلف اجرا، راویان مشغول روایت‌گری هستند، بسیاری از حاضران نیز خاطرات خود یا دیگر اعضای خانواده را از دوران دفاع مقدس برای دیگران بازگو می‌کنند و حال و هوای بزرگترین دورهمی عیدانه برای هر شرکت‌کننده‌ای تداعی می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ