عوارض پروتئین شیر یا پروتئین کازئین

اقتصاد ایران: در حال حاضر از پودر‌های پروتئین در مواد غذایی مختلفی استفاده می‌کنند. مصرف این پودر برای تمامی افراد در سن و سال مختلف می‌تواند مزایایی داشته باشد. پروتئین شیر پگاه یکی از محصولاتی است که دارای بالاترین سطح کیفیت است. پروتئینی که در این محصول وجود دارد، کاملاً طبیعی است. این پروتئین را از شیر تولید می‌کنند. درواقع ساختار این پودر پروتئین شامل پروتئین آب پنیر و کازئین است.

اخبار شرکتها- در فرآیند تولید پروتئین پگاه سعی شده‌است که این محصول خواص طبیعی خود را حفظ کند، یعنی این‌که میزان تغییر پروتئین‌ها در پایین‌ترین حد ممکن قرار دارد و آمینواسید آن به سطح بالایی می‌رسد. در پودر پروتئین شیر غلیظ‌شده، کلسیم بسیاری وجود دارد و میزان چربی آن هم بسیار پایین است.

پروتئین پگاه به خاطر کیفیت بالایی که دارد، در میان مردم شناخته‌شده است و استفاده از آن روزبه‌روز بیشتر می‌شود، ازاین‌رو برای برخی این سؤال پیش می‌آید که آیا پودر پروتئین شیر عوارضی هم دارد؟ برای این‌که به پاسخ این سؤال برسید، باید اطلاعاتی دربارهٔ این محصول و ویژگی‌های آن به‌دست‌ آورید.

در ادامهٔ مطلب ما توضیحاتی در این خصوص بیان می‌کنیم و به بررسی ویژگی‌های پروتئین شیر بپردازیم. با ما همراه باشید.

images_1674901354.png

دربارهٔ پودر پروتئین پگاه

با کسب اطلاعاتی دربارهٔ ساختار پروتئین پگاه، می‌توانید بفهمید که آیا این پودر عوارضی هم دارد؟ این پودر تغلیظ‌شده دارای دو نوع پروتئین آب پنیر و کازئین است. اگر این محصول را با پودر‌های بدون چربی مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که پروتئین موجود در آن بسیار بیشتر است. همان‌طور که می‌دانید، پروتئین‌های آب پنیر و کازئین در شیر وجود دارند، بنابراین پودر پروتئین شیر هم حاوی این دو پروتئین خواهد بود که بخش عمدهٔ آن را شامل می‌شود.

در تولید پروتئین شیر پگاه تمامی کربوهیدرات‌ها و چربی‌های شیر را از بین می‌برند. با وجود این‌که در پودر پروتئین شیر پروتئین آب پنیر وجود دارد و هضم آن به‌راحتی انجام می‌شود، اما این پروتئین به تنهایی کافی نیست. در این موقع وجود پروتئین کازئین در کنار پروتئین آب پنیر سبب بالا رفتن کیفیت این پودر پروتئین می‌شود.

ساختار بدن انسان به شکلی است که برای داشتن عملکرد مناسب و عضلات قوی و همچنین سلامت و رشد کافی، باید آمینواسید لازم به آن برسد. از آنجا که اسید‌های آمینه در مواد غذایی پروتئین‌دار یافت می‌شود، با استفاده از این پودر‌های پروتئین، می‌توان آن را به‌خوبی به‌دست آورد. دریافت اسید‌های آمینه در پروتئین شیر، رشد بدن، حفظ حجم عضلات و بهبود وضعیت سلامت را درپی خواهد داشت.

همان‌طور که گفتیم، این پودر پروتئین برای عضلات مفید است، به همین دلیل مصرف آن را به ورزشکاران و بدنسازان توصیه می‌کنند.

ویژگی‌های mpc پگاه

این محصول دارای یک‌سری ویژگی‌های مخصوص به خود است که آشنایی با آن‌ها شناخت شما را نسبت به این پودر پروتئین شیر بالاتر می‌برد. در ادامه ما چند مورد از این ویژگی‌ها را بیان می‌کنیم:

  • در mpc (کنسانترهٔ پروتئین شیر) هیچ مواد افزودنی‌ای وجود ندارد. همان‌طور که اشاره کردیم، این محصول به‌صورت طبیعی تولید می‌شود. برای تولید آن از پروتئین‌های شیر استفاده می‌کنند و مادهٔ اضافه‌ای را در تولید آن به‌کار نمی‌برند.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول، نسبتِ پروتئین آب پنیر و پروتئین کازئین (۱ به ۴) در آن است. معمولاً توصیه می‌شود که این پروتئین را پیش از خواب مورد استفاده قرار دهید.
  • پودر پروتئین شیر پگاه حلال‌شوندگی متوسطی دارد و طعم خاصی از آن را نمی‌توان حس کرد. یکی از ویژگی‌های این پودر پروتئین، امکان مصرف آن با دیگر مواد طعم‌دهنده است، بنابراین با توجه به ذائقهٔ خود، می‌توانید این پودر را با مواد شیرین‌کننده (فاقد قند)، کاکائو، آب و... مصرف کنید.
  • کازئین بسیاری در پودر پروتئین پگاه وجود دارد که این موضوع سبب می‌شود با مصرف این پودر پروتیئن آن در زمان طولانی‌تری جذب بدن شود.
  • طبق تحقیقات صورت‌گرفته مشخص شده‌است که بدن پروتئین را در خود نگه نمی‌دارد. کازئین موجود در این پودر هم دیر جذب است و به خاطر همین می‌توان آن را به‌عنوان ذخیرهٔ پروتئین در بدن در نظر گرفت.
  • ازجمله ویژگی‌های دیگر پودر پروتئین، وجود کازئین جود BCAA و گلوتأمین در آن به اندازه‌ٔ زیاد است.

مزایای پروتئین شیر پگاه

همان‌طور که بار‌ها به آن اشاره کردیم، اسید‌های آمینه ساختار پروتئین را تشکیل داده‌اند. به‌طورکلی ما دو نوع اسیدآمینه داریم. یکی از انواع آن که بسیار هم حائز اهمیت است، در بدن تولید نمی‌شوند. این اسید‌های آمینه BCAA نام دارند که برای حفظ عضله و تقویت آن بسیار سودمند هستند. نوع دیگر آمینواسید آن چنان ضروری نیست و بدن قادر به تولید آن خواهد بود. این نوع اسید آمینه گلوتأمین است که اجازه نمی‌دهد حجم عضله‌ها از بین برود.

طبق شواهد و پژوهش‌های انجام‌شده، این نتیجه به‌دست آمده‌است که مصرف چند نوع پروتئین می‌تواند عملکرد بدن را بهبود ببخشد. انواع پروتئین خاصیت بالاتری در مقابل یک نوع از آن دارند. یک نوع پروتئین ممکن است زمان بیشتری برای جذب نیاز داشته باشد یا حتی نوعی از آن در سریع‌ترین زمان جذب بدن شود، پس مصرف آن به‌صورت تکی، مزیت لازم را برای بدن ندارد. در ادامه چند مزیت مهم پودر پروتئین شیر را عنوان خواهیم کرد:

  • از آنجایی که بدن انسان همیشه در وضعیت ثابتی قرار ندارد و با توجه به این‌که میزان فعالیت مقدار پروتئین لازم برای آن متفاوت است، به پروتئین‌های مختلف نیاز پیدا خواهد کرد تا هم عملیات عضله‌سازی و هم محافظت از عضلات به‌خوبی انجام شود.
  • اکنون mpc پگاه دارای هر دو نوع پروتئین کازئین و پروتئین آب پنیر(وی پروتئین) است و این یکی از مزایای مهم این محصول به‌شمار می‌رود. این پودر پروتئین اسید‌های آمینه در هر دو دسته را به بدن منتقل می‌کند و به سلامت آن کمک بزرگی خواهد کرد. کیفیت این پودر با محصولات خارجی تفاوتی ندارد و بسیار مرغوب و باکیفیت است.
  • علاوه‌بر این، مزیت دیگر پودر پروتئین هزینهٔ پایین آن است؛ شما می‌توانید با قیمت کاملاً به‌صرفه‌ای آن را تأمین کنید.
  • مورد دیگر دربارهٔ مزایای پروتئین شیر پگاه برای افرادی است که از اضافه‌وزن رنج می‌برند. این پودر به پایین آوردن وزن هم کمک می‌کند، زیرا چربی و قند کم‌تری در آن وجود دارد.
  • برای افرادی که در سن رشد قرار دارند و به دنبال جذب کلسیم بیشتر هستند، مصرف این پودر مفید خواهد بود. برای کودکان و نوجوانان که بدن آن‌ها به این مواد نیاز بیشتری دارد، بهترین گزینه محسوب می‌شود. این پودر پروتئین شیر به خاطر پیتید موجود در آن توانایی سیستم ایمنی بدن را بالاتر می‌برد و به هضم بهتر کمک می‌کند.
  • پروتئین شیر پگاه را بدون مواد نگه‌دارنده و افرودنی‌های غیرطبیعی تولید کرده‌اند. زمانی که این پودر را با آب و مواد دیگر ترکیب می‌کنید، مدت ۶۰ دقیقه قابلیت نگه‌داری در بیرون از یخچال را دارد. بعد از گذشت این زمان، باید آن را داخل یخچال قرار دهید.
  • افراد زیادی هستند که نسبت به لاکتوز حساسیت نشان می‌دهند. پودر پروتئین شیر به دلیل داشتن سطح بسیار پایینی از لاکتوز در مقابل شیر، برای این افراد مناسب خواهد بود. با مصرف این پودر، پروتئین بدن آن‌ها تأمین می‌شود، بدون این‌که مشکلی داشته باشند.

طریقه مصرف MPC پگاه

قبلاً هم اشاره‌ای به این موضوع داشتیم که وقتی پودر پروتئین را درآب حل می‌کنید، طعمی از آن را احساس نخواهید کرد. این پودر به خودی خود مزهٔ خاصی ندارد. اگر دوست داشته باشید آن را به‌صورت طعم‌دار میل کنید، کافی است مقداری کاکائو یا عسل به آن اضافه کنید یا این‌که به جای آب از شیر استفاده کنید. اما اگر آن را با آب مصرف می‌کنید، بهتر است آب با دمای محیط اطراف دمای یکسانی داشته باشد.

شما برای مصرف پودر پروتئین پگاه می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

  • برای یک وعده حدود ۲۰۰ میلی‌لیتر تقریباً یک لیوان شیر را آماده کنید، سپس بین سی تا چهل گرم از پودر پروتئین شیر را داخل آن بریزید. برای این‌که طعم بهتری از آن را بچشید، می‌توانید مقداری عسل را هم با آن مصرف کنید. با ترکیبی که طریقهٔ درست کردن آن را بیان کردیم، شما هم از پروتئین‌های موجود در پودر mpc بهره‌مند خواهید شد و هم از پروتئینی که در شیر وجود دارد.

به این نکته دقت داشته باشید پس از آماده کردن این پودر، شما حدوداً یک ساعت فرصت دارید آن را مصرف کنید. در غیر این صورت برای نگه‌داری ترکیب، آن را درون یخچال بگذارید.

نحوهٔ تولید پودر پروتئین شیر

اگر از خواص شیر اطلاع داشته باشید، می‌دانید که به‌عنوان یک ماده غذایی مقوی و کامل در نظر گرفته می‌شود. شیر گاو از کربوهیدارت، پروتئین، چربی و آب تشکیل شده‌است. اگر بخواهیم درصد این مواد موجود در شیر را محاسبه کنیم، به‌صورت زیر خواهد بود.

  • میزان پروتئین ۳ درصد؛
  • لاکتوز ۵ درصد؛
  • مقدارچربی ۴ درصد؛
  • آب که بیشترین مقدار است ۸۸ درصد.

در ساخت پودر پروتئین شیر پگاه به میزان زیادی آب، چربی و قند آن را پایین می‌آورند و درنهایت پروتئین طبیعی آن باقی می‌ماند. برای تولید این محصول از اصول و روش‌های مختلفی مطابق با فناوری‌های روز استفاده کرده‌اند که باعث می‌شود محصول نهایی از کیفیت بالایی برخوردار باشد. پس از تولید محصول، میزان پروتئین موجود در آن به هفتاد درصد می‌رسد.

ارزش غذایی پودر پروتئین پگاه چگونه است؟

همان‌طور که در بخش قبل گفتیم، میزان پروتئین این پودر ۷۰ درصد است که از این میزان حدود پنجاه‌وشش درصد آن شامل پروتئین کازئین می‌شود و چهارده درصد دیگر را پروتئین آب پنیر تشکیل می‌دهد. در این پودر پروتئین میزان لاکتوز (کربوهیدرات آن) به ۱۷ درصد می‌رسد. مقدار چربی بسیار کمی در این محصول وجود دارد که میزان آن یک درصد است. صد گرم از این پودر ۳۵۷ کیلو کالری را به همراه خواهد داشت و اسید‌های آمینه بدن را در هر دو نوع ضروری و غیرضروری تأمین می‌کند.

چه افرادی می‌توانند از پروتئین شیر پگاه استفاده کنند؟

همان‌طور که مزایای پودر پروتئین را بررسی کردیم، این پودر خواص زیادی برای بدن دارد که باعث می‌شود موردتوجه قرار گیرد. استفاده از این پودر که انواع پروتئین را در خود جای داده‌است، برای افراد زیادی سودمند خواهد بود. ورزشکاران و بدنسازان همیشه به دنبال محصولات غذایی می‌گردند که مواد موردنیاز بدن آن‌ها را تأمین کند. این پودر که کاملاً طبیعی است و از پروتئین شیر به‌دست آمده‌است، مورد مناسبی برای مصرف چنین افرادی خواهد بود.

images_1674901439.png

بسیاری از افراد با برنامه غذایی‌ای که دارند، نمی‌توانند آن مقدار پروتئین که بدنشان نیاز دارد را دریافت کنند. این افراد هم می‌توانند با تهیهٔ پودر پروتئین، کمبود‌های پروتئینی خود را جبران سازند. برخی افراد از رژیم‌های غذایی خاصی پیروی می‌کنند که در آن باید میزان کالری مصرفی خود را کنترل کنند. پروتئین شیر برای این افراد هم مناسب خواهد بود.

برای کودکانی که در حال رشد هستند و افرادی با سن و سال بالا، پودر پروتئین شیر پگاه منبعی مفید و مقوی محسوب می‌شود. اما هضم قند موجود در شیر یا همان لاکتوز برای برخی مشکل است، ازاین‌رو برای چنین افرادی استفاده از mpc پگاه پیشنهاد نمی‌شود.

پودر پروتئین شیر را به چه میزان و در چه زمانی مصرف کنیم؟

هرفردی با در نظر داشتن وضعیت جسمی خود و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد، به میزان مشخصی پروتئین نیاز پیدا می‌کند. این پروتئین باید از مواد غذایی که در برنامهٔ روزانه هر کسی وجود دارد به‌دست آید. به این موضوع اشاره کردیم که کسانی که فعالیت ورزشی دارند و یا باید رژیم بگیرند، نمی‌توانند از حد مشخصی فراتر مواد غذایی را مصرف کنند که کالری آن‌ها را بالا می‌برد، بنابراین این افراد پودر پروتئین شیر را تهیه می‌کنند تا نیاز خود را بدون دریافت کالری برطرف سازند.

پس از مصرف پودر پروتئین پگاه، حداکثر تا دوو‌نیم ساعت زمان لازم است که این ماده در معده هضم شود. بعد از هضم شدن پروتئین، آب پنیر خیلی سریع وارد بدن می‌شود و پروتئین دیرجذب یعنی کازئین برای مدت ۸ ساعت نیاز پروتئین بدن را رفع می‌کند. در صورتی که قصد مصرف این پروتئین را دارید، بهتر است بدانید زمان مناسب استفاده از آن ۱۲۰ دقیقه پیش از انجام فعالیت ورزشی در باشگاه و ۱۲۰ دقیقه پس از اتمام شام است.

پروتئین شیر چه کاربرد‌هایی دارد؟

تا به اینجا ما از مزایا و کاربرد پروتئین شیر پگاه برای ورزشکاران و نقش آن در تأمین پروتئین بدن صحبت کردیم. اما به‌غیر از این موارد، پروتئین شیر را می‌توان در زمینه‌های دیگر هم مورد استفاده قرار داد. با توجه به این‌که میزان پروتئین در این پودر بیشتر از مقدار قند آن است، برای فراهم کردن مواد غذایی که پروتئین بالا نیاز دارند و کربوهیدرات پایین‌تری را در آن استفاده می‌کنند کاربرد دارد.

بسیاری از مواد غذایی را می‌توان با این پودر تهیه کرد. درواقع مدتی است که برخی در تهیهٔ خوراکی‌ها به جای شیرخشک، از mpc پگاه بهره می‌برند. این محصول برای مواد غذایی مخصوص اطفال هم کاربرد دارد. برای برخی بیماران، افراد سالمند و ورزشکاران چنین ماده غذایی توصیه می‌شود. در ادامه ما به چند مورد دیگر از کاربرد‌های پروتئین شیر اشاره می‌کنیم:

images_1674901715.png

  • کاربرد پودر پروتئین شیر در آشپزی

این پودر را می‌توان در درست کردن غذا‌های مختلف به‌کار گرفت. انواع کیک و کلوچه، ژله، کباب و بسیاری دیگر از غذا‌ها را به‌راحتی به کمک این پودر می‌توانید فراهم کنید. با استفاده از این پروتئین، مواد غذایی‌ای که شما تهیه می‌کنید، بسیار مقوی خواهند شد. علاوه‌بر غذا‌ها، حتی می‌توان از این پودر برای تهیهٔ خمیر نان هم بهره برد. مواد کیک و نان که در ترکیب آن‌ها پودر پروتئین استفاده کرده‌اید، حالتی مناسب به خود می‌گیرند.

  • کاربرد پودر پروتئین شیر در فرآورده‌های لبنی

از این محصول می‌توان فرآورده‌های لبنی مختلفی را به‌دست آورد. تمامی فرآورده‌های تهیه‌شده از چنین پودری، به میزان قابل توجهی پروتئین خواهند داشت که ارزش غذایی آن‌ها را هم بالا‌تر می‌برد. این پودر در تهیهٔ ماست، پنیر، بستنی، سس و... بهترین کارایی را دارد.

  • کاربرد پودر پروتئین شیر در فرآورده‌های پروتئینی

برای تهیهٔ مواد غذایی مانند، سوسیس، ژامبون، کالباس و... هم این پودر کارایی بالایی از خود نشان می‌دهد. معمولاً میزان چربی در این مواد بالاست، اما با استفاده از پروتئین شیر پگاه می‌توان از مقدار چربی آن کاهش داد.

  • کاربرد پودر پروتئین بعد از عمل بای پس معده

افرادی که اضافه‌وزن دارند، برای این‌که وزن خود را کاهش دهند، عملی با نام عمل بای پس معده انجام می‌دهند. پس از این عمل معده کالری‌های موجود در هر ماده غذایی را کنترل می‌کند و تنها به اندازهٔ مشخصی از آن را جذب بدن خواهد کرد. با این روش وزن افراد کاهش می‌یابد. اما برای این‌که ساختار عضلات بدن حفظ شود، معمولاً پزشک توصیه می‌کند که فرد پروتئین بیشتری مصرف کند.

images_1674901819.png

جمع‌بندی

پودر پروتئین را می‌توان ازجمله محصولاتی دانست که استفاده از آن در چند وقت اخیر افزایش یافته‌است. پروتئین شیر پگاه که به‌صورت طبیعی تولید می‌شود، در موارد مختلفی کاربرد دارد، به همین خاطر برخی می‌خواهند بدانند آیا این پودر پروتئین عوارضی هم به همراه خواهد داشت یا خیر؟ بهتر است بدانید هر ماده غذایی را که بیش از اندازه مصرف کنید، می‌تواند عوارض خاص خود را داشته باشد، بنابراین به همان میزان که بدن شما به پروتئین نیاز دارد آن را مصرف کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ