آموزش رایگان تحلیل تکنیکال

اقتصاد ایران: آموزش رایگان تحلیل تکنیکال توسط سایت تجارت فارکس. در این مقاله به مراحل آموزش رایگان تحلیل تکنیکال پرداخته ایم.

اخبار شرکت ها -این روزها تجارت در بازارهای مالی جهانی به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته است و افراد زیادی سعی دارند ضمن آشنایی با این تجارت و راهکارهای سرمایه‌گذاری و ترید، وارد بازارهای مالی شوند. مسئله اینجاست که حضور موفقیت‌آمیز در این بازارها نیازمند آموزش اصولی چهارچوب‌های تعریف شده برای سرمایه‌گذاری است. حتما به خوبی می‌دانید که برای انجام سرمایه‌گذاری و معامله در بازار فارکس به عنوان بزرگ‌ترین بازار مالی جهان باید با روش‌های تحلیلی از جمله تحلیل تکنیکال آشنایی کامل داشته باشید. در این راستا آموزش رایگان تحلیل تکنیکال به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته است. در ادامه راجع به آموزش این روش تحلیلی صحبت خواهیم کرد.

تحلیل تکنیکی فارکس

قطعا وقتی به دنبال آموزش تحلیل تکنیکال هستید، از میزان اهمیت آن آگاه هستید؛ اما با چیستی این روش تحلیلی آشنایی کاملی ندارید. در تعریف تحلیل تکنیکی فارکس می‌توان گفت یک چهارچوب از پیش تعریف شده است که بر اساس آن و مقیاس‌های تعریف شده در این حوزه می‌توان حرکت قیمت ارزهای قابل ترید در فارکس را بررسی و مطالعه کرد. ساده بگوییم، معامله‌گران می‌توانند با بررسی قیمت ارز و شرایط معاملاتی در گذشته، همچنین بررسی شرایط معاملاتی در حال حاضر، وضعیت بازار در آینده را پیش‌بینی کنند. در این روش تحلیلی هر چیزی که به حرکات قیمت مرتبط باشد مورد بررسی قرار می‌گیرد. با توجه به پیچیدگی و گستردگی این روش تحلیلی می‌توان اهمیت آموزش آن را درک کرد.



اهمیت آموزش تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکی فارکس در حقیقت اصطلاحی است که به استراتژی‌های معاملاتی تعلق گرفته است. این روش تحلیلی بر اساس احتمالات استوار است و نتیجه آن به ذهنیت تحلیلگر بستگی دارد. با این حساب می‌توان گفت ایده افراد در تحلیل قیمت‌ها یکسان نیست. مسئله این است اگر تحلیلگران ایده‌های یکسانی نداشته باشند، چگونه می‌توان به پیش‌بینی قابل اطمینانی در مورد آینده بازار فارکس یا هر بازار دیگر رسید. طبیعتا سرمایه‌گذاران به دنبال آن‌ هستند که با یک دیدگاه منطقی به سرمایه‌گذاری بپردازند تا ضمن اطمینان از عملکرد بازار مالی به سودهای قابل توجهی برسند.؛ بنابراین در آموزش این روش تحلیلی با ایده‌های شخصی هر تریدر کاری نداریم و به دنبال یادگیری مفاهیم کلی و اصول پایه تحلیل تکنیکال هستیم.

اصول تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال فارکس بر یک اصل مهم استوار است و آن هم قیمت است. در واقع تکنیکالیست‌ها اعتقاد دارند که قیمت، تمام عوامل موثر در بازار مالی فارکس با هر بازار مالی دیگر را منعکس می‌کند. به عبارت دیگر قیمت همان فاکتور مهم و پایه، هر آن چیزی است که برای بررسی و پیش‌بینی آینده یک بازار به آن نیاز دارید.‌ تحلیل تکنیکال زبان بازار فارکس است و آموزش آن به شما کمک می‌کند به سادگی روند قیمت‌ها را بررسی کنید؛ اما مهم آن است که بدانید آموزش تحلیل تکنیکی فارکس چگونه است و از کجا آغاز می‌شود. اصول این روش تحلیلی در سه اصل مهم خلاصه می‌شود که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

1- همه چیز در نمودار قیمت است!

این جمله در تحلیل تکنیکی فارکس یک جمله بسیار آشناست؛ چون نمودار یک روش آسان برای بررسی داده‌ها در گذشته است. اهمیت استفاده از نمودار به قدری است که می‌توان گفت تحلیلگران با این نمودارها زندگی می‌کنند. شما می‌توانید با آموزش نحوه تجسم داده‌ها در گذشته به یک الگو و روند قیمتی مشخص در آینده برسید. در این مرحله از آموزش با نحوه مطالعه نمودار قیمت، حجم معاملات، میانگین متحرک قیمت‌ها و سایر شاخص‌های تکنیکی برای تحلیل رفتار بازار آشنا می‌شوید.



2- قیمت‌ها بر اساس یک روند مشخص حرکت می‌کنند!

شما در آموزش تحلیل تکنیکال یاد می‌گیرید که چگونه زمان تغییر روند قیمت‌ها را بررسی کنید. به این ترتیب می‌توانید برای سرمایه‌گذاری جدید تصمیم‌گیری کنید. در واقع یاد می‌گیرید که چگونه با بررسی تغییرات قیمت دارایی‌های مختلف، زمان مناسب برای خرید و فروش آن در آینده را بررسی کنید.

3- تاریخ تکرار می‌شود!

تاریخ به تکرار خود متمایل است! با توجه به این اصل اگر بتوانید الگوهای قبلی بازار را مطالعه و بررسی کنید، می‌توانید نسبت به حرکت قیمت در آینده پیش‌بینی نسبتا دقیقی داشته باشید.‌ ماهیت تکرار حرکات قیمت به فاکتورهای مختلفی نسبت داده می‌شود که در آموزش تحلیل تکنیکال با آن آشنا می‌شوید.

انواع نمودار در تحلیل تکنیکال

با توجه به اینکه نمودارها نقش بسیار مهمی در تحلیل تکنیکی فارکس دارند، آشنایی با نمودارهای پرکاربرد در این روش تحلیلی خالی از لطف نخواهد بود. در تحلیل تکنیکی سه نمودار مهم شامل نمودار خطی، نمودار میله‌ای و نمودار کندل استیک بیشترین کاربرد را دارند. نمودار خطی به عنوان ساده‌ترین نمودار شناخته می‌شود که روند قیمت را در طول زمان نمایش می‌دهد. نمودار میله‌ای نیز نسبتا ساده است و برای نمایش قیمت در یک بازه زمانی مشخص تعریف شده است. نمودار کندل استیک یا نمودار شمعی نیز افزایش و کاهش قیمت یا باز و بسته شدن سهام مختلف را در یک بازه زمانی نشان می‌دهد.

مراحل آموزش تحلیل تکنیکال

قبل از هر چیزی باید بدانید که نحوه آموزش تحلیل تکنیکی فارکس و کیفیت آن نقش بسیار مهمی در میزان یادگیری و قدرت شما برای سرمایه‌گذاری دارد؛ بنابراین انتخاب یک آکادمی حرفه‌ای برای آموزش بسیار مهم است. در این راستا سایت تجارت فارکس بهترین انتخاب برای آموزش رایگان این روش تحلیلی است. شما در دوره آموزشی ویدئویی، تصویری و متنی تجارت فارکس با مفاهیم پایه مانند خط روند، واگرایی، سطح حمایت، مقاومت و ... آشنا می‌شوید. در مرحله بعدی نیز که شامل آموزش پیشرفته است، الگوهای مهم کندل استیک، فیبوناچی، امواج الیوت، اندیکاتورهای مهم و سایر مباحث تئوری پیشرفته آشنا می‌شوید. آنچه سبب برتری دوره آموزشی تجارت فارکس شده است، دوره آموزشی مبتدی تا پیشرفته تحلیل تکنیکال است.



جمع‌بندی

در این مطلب راجع به اهمیت آموزش تحلیل تکنیکی فارکس و فاکتورهای مهم در این دوره آموزشی صحبت کردیم. این روش تحلیل به رفتار بازار در یک بازه زمانی در گذشته مرتبط است و شما می‌آموزید که با شناخت و بررسی اصول این روش نیلی و فاکتورهای موثر در آن به پیش‌بینی قابل اطمینانی نسبت به آینده بازار برسیم. شما می‌توانید در سایت تجارت فارکس از آموزش طبقه‌بندی شده رایگان برای سطوح مبتدی تا پیشرفته استفاده کنید و به صورت حرفه‌ای وارد این بازار مالی شوید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ