چند خبر از شبکه دو؛ از ترتیل‌خوانی در حرم شاهچراغ تا تولد یک مسابقه با جایزه غافلگیر کننده

اقتصاد ایران: «ترتیل‌خوانی قرآن کریم» در ایام ماه رمضان از حرم شاهچراغ به آنتن می‌رسد، «از مامان بگو» یک ویژه برنامه و مسابقه «دو به دو» هم با جایزه غافلگیرانه از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ شبکه دو سیما همزمان با بهار طبیعت و بهار قرآن، ویژه برنامه‌های «شب عیدی»، «سندباد»، «مسابقه دو به دو»، «سید خندان»، «کافه بازی»، «باغ شادونه»، «از مامان بگو»، «جشنواره فیلمهای سینمایی نوروزی»، «چند روایت معتبر»، «صبح روز بعد»، «ترتیل‌خوانی»، «سخنرانی‌های مذهبی حجج اسلام استاد انصاریان و مروی»، «مناجات‌خوانی»، «علامت»، «فصل دوم مجموعه بچه زرنگ» و «مستند پارسین» را برای مخاطبان این شبکه تدارک دیده است. 

در این میان نام چند برنامه به چشم می‌خورد که یکی از آنها ترتیل‌خوانی قرآن از حرم شاهچراغ شیراز است و دیگری ویژه برنامه «از مامان بگو» با اجرای زهرا شوقی و همچنین یک مسابقه جدید به نام «دو به دو» که علی مرادی آن را اجرا می‌کند و تدارک ویژه نوروزی «سندباد» که جذابیت‌هایی را به دنبال دارد.

جزئیات در ادامه آمده است:

«ترتیل‌خوانی قرآن کریم» در ماه مبارک رمضان از حرم شاهچراغ شیراز

«ترتیل‌خوانی قرآن کریم» در ایام ماه مبارک رمضان از حرم مطهر احمد بن موسی الکاظم (ع) و با حرکتی نمادین برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای حرم مطهر شاهچراغ، روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

جزءخوانی روزانه قرآن کریم که هر سال در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه‌ دو همراه روزه‌داران است امسال برای گرامیداشت یاد و خاطره سیزده شهید فاجعه تروریستی حرم شاهچراغ  با حضور سیزده خانواده شهید برگزار می‌شود.

این برنامه کاری از گروه معارف شبکه دو سیما به همت واحد دارالقرآن معاونت فرهنگی حرم مطهر احمدبن موسی الکاظم(ع) در شاهچراغ، در  30 قسمت  60 دقیقه‌ای از پنجشنبه سوم فروردین همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان روانه آنتن این شبکه خواهد شد.

ویژه برنامه نوروزی «از مامان بگو» با اجرای زهرا شوقی

برنامه «از مامان بگو» با رویکرد و توجه ویژه به زنان و بانوان ایرانی، در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان هرشب ساعت 19:10 روانه آنتن می‌شود. هر قسمت از این برنامه، با حضور سه مهمان و گفتگوهای ویژه خواهد بود و به مناسبت نوروز و ماه مبارک رمضان شامل آیتمهای «شیرین بیان»، «مناجات»، «شبیه مادرم» و «پخش موسیقی تصویر فیلم» است.

در آیتم «شیرین بیان»، مادربزرگ‌هایی از قومیت‌های مختلف به بیان رسم و رسوم منطقه خود پرداخته و با لهجه شیرین منطقه خود به گویش ضرب المثل، لالایی و عاشقانه‌ها می‌پردازند.

در آیتم «مناجات» که آیتم پایانی برنامه نیز محسوب می‌شود، فاطمه محمدی به خوانش مناجات و قطعه‌ای عرفانی می‌پردازد. در آیتم «شبیه مادرم» نیز روایت‌هایی راجع به مادرانگی‌های حضرت فاطمه زهرا(س) توسط هانی چیت‌چیان که مؤسس مدرسه قرآنی است، برای مخاطبان بیان می‌شود و در بخش «موسیقی و تصاویر فیلمها» برشی از فیلمها با مضمون نقش مادر، پخش می‌گردد.

برنامه «از مامان بگو» کاری از گروه خانواده به تهیه‌کنندگی مریم نیکان‌لو و اجرای زهرا شوقی است که از سه‌شنبه اول فروردین تا پایان ماه مبارک رمضان، هرشب ساعت 19:10 به مدت 50 دقیقه مهمان خانه مخاطبان این شبکه است.

«بهارِ بهار» عنوان ویژه برنامه نوروزی «سندباد»

برنامه «سندباد» با تدارک ویژه برنامه‌های نوروزی و رمضانی، این بار سراغ کشورهای مسلمان همسایه و دو کشور آفریقایی رفته است.

ویژه برنامه نوروزی «سندباد» که با عنوان «بهارِ بهار» اول و دوم فروردین پخش خواهد شد، پذیرای میهمانانی از کشورهای ماداگاسکار، کنیا، پاکستان و افغانستان است. این برنامه با پخش بخش‌هایی متنوع به آداب و رسوم نوروز و ماه رمضان در این کشورها خواهد پرداخت. همچنین در این برنامه شاهد اجرای چند بازی استودیویی متناسب با حال و هوای نوروز خواهیم بود.

برنامه «سندباد» کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه دو به تهیه‌کنندگی محسن حاج کرمی و اجرای عباس مریدی است که سه‌شنبه و چهارشنبه، اول و دوم فروردین ساعت 17 روانه آنتن این شبکه خواهد شد.

تولد یک مسابقه با جایزه غافلگیرانه

«دو به دو» یک مسابقه خانوادگی است که از سه‌شنبه اول فروردین با اجرای علی مرادی روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

«دو به دو» مسابقه‌ای بر پایه اطلاعات عمومی است و شرکت‌کنندگان آن که از نسبت فامیلی برخوردارند؛ بدون محدودیت سنی در گروه‌های دو نفره در برنامه حضور دارند.

مسابقه در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود و در هر قسمت یک خانواده یا گروه به فینال راه پیدا می‌کنند. جایزه فینال فینالیست‌ها یک غافلگیری جذاب دارد که در خبرهای بعدی اعلام می‌شود.

«دو به دو» در فصل اول در 52 قسمت روی آنتن شبکه دو می‌رود که 28 قسمت از آن هر شب در ایام نوروز و ماه رمضان پخش می‌شود.

همچنین پیمان قانع طراحی و اجرای دکور این مسابقه را بر عهده دارد و سعی شده از چیدمان‌های معمول مسابقه‌های تلویزیونی فراتر رفته و فضای مدرن و متفاوتی درنظر گرفته شود.

علی مرادی از مجریان جوان تلویزیون است که پیش از این با برنامه‌های «امروز هنوز تموم نشده» و «ویتامین3» دیده شد و چند سالی روی آنتن نبود.

تهیه‌کنندگی و کارگردانی این مسابقه را هم حمید مراوندی بر عهده دارد که پیش از این مجری طرح برنامه‌های «کتاب باز»، «سیم آخر» و… بوده است.

«دو به دو» از ابتدای نوروز تا عید فطر هر شب ساعت 21:45 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ