کشف کلاهبرداری در انبار بورس فلزات لندن

اقتصاد ایران: به گفته رسانه‌ها، بورس فلزات لندن (LME) از وقوع یک کلاهبرداری در یکی از انبارهای نیکل خود خبر داد که باعث شد معاملات این فلز تا ۲۷ مارس به تعویق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران به نقل از راشاتودی، بورس فلزات لندن (LME) در هفته جاری میلادی "بی‌نظمی‌هایی" را در مورد کیسه‌های بریکت نیکل در یکی از انبارهای خود کشف کرد که باعث شد معاملات این فلز تا 27 مارس به تعویق بیفتد.

طبق بیانیه بورس فلزات لندن، این سازمان ناظر پس از اینکه متوجه شد کیسه‌های بریکت نیکل در انبار، دارای وزن مشخص شده در قراردادها نیستند، مجبور شد 9 ضمانت نامه نیکل را در یکی از دفاتر خود لغو کند.

در بیانیه بورس فلزات لندن آمده است: این بورس اطلاعاتی دریافت کرده است مبنی بر اینکه تعدادی از محموله‌های فیزیکی نیکل که در یکی از تاسیسات متعلق به یک اپراتور انبار دارای مجوز LME وجود داشت، مشمول چنین بی‌نظمی‌هایی بوده‌اند.

این بیانیه افزود: هر ضمانت نامه معادل حدود شش تن فلز است، به این معنی که حدود 54 تن نیکل LME تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته است.

این سازمان تأکید کرد که کلاهبرداری صورت گرفته شامل 0.14 درصد از کل موجودی نیکل را تشکیل می‌دهد.

اگرچه بورس فلزات لندن اعلام کرد دلیلی برای این موضوع ندارد که دیگر انبارهایش در معرض همین خطر باشد، اما از اپراتورها خواسته است تا نیکل تضمین شده ذخیره شده خود را دوباره بررسی کنند.

این سازمان افزود که فلزاتی که اجازه تحویل کیسه‌ای را نمی‌دهند "مستعد این نوع بی‌نظمی نیستند."

این سازمان نامی از انبار یا محل آن را عنوان نکرد، اما چند رسانه بعداً به نقل از منابع آگاه گزارش دادند که کیسه های نیکل در واقع با سنگ پر شده است.

بر اساس گزارش ها، نیکل تقلبی در یک انبار بورس فلزات لندن در روتردام که توسط شرکت Access World اداره می شود، ذخیره شده بود که از اظهار نظر در مورد این خبر خودداری کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ