رئیس میراث فرهنگی گلپایگان خبرداد ؛

مرمت پل قاضی زاهدی و خانه معظمی در گلپایگان

اقتصاد ایران: گلپایگان : با مصوبه جلسه شورای ترافیک و دفاع میراث فرهنگی گلپایگان مقرر شد طرح پیاده راه سازی ضلع شرقی مسجد جامع که مسیر تردد وسائل نقلیه است، طی روزهای آتی مسدود شود و به پیاده راه جهت رفاه حال مردم و گردشگران تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، مصطفی قانونی گفت : با اعتبارات اختصاص یافته سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان در حوزه میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی برای مرمت پل قاضی زاهدی، مسجد جامع و خانه معظمی شهرستان گلپایگان مبالغی تعیین شد که پس از طی مراحل قانونی و انجام مناقصه پیمانکار، ۲ اثر تاریخی پل قاضی زاهدی و خانه معظمی جهت مرمت در نظر گرفته شدند.

وی افزود در پروژه مرمت خانه معظمی که با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان در حال اجرا است، بخشهایی از بدنه های بیرونی و محوطه اثر و ساختمان ضلع شمالی مرمت خواهد شد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلپایگان اظهار کرد : خانه تاریخی معظمی از بناهای دوره قاجار است که از اوایل سال ۱۳۹۷ پس از مرمت ضلع جنوبی، به محل دفتر نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان گلپایگان تبدیل شده است.

وی گفت : این بنا با مساحتی حدود ۱۴۰۰ متر مربع دارای ساختمانی در دو ضلع و حیاط در مرکز و هنچنین بخش اندرونی است، که پس از گذر از سر در و هشتی ورودی به دالان خانه و حیاط وارد می شوید.این ساختمان خشتی آجری است و با تزئینات آجری در بدنه و تزئینات چوبی در آسمانه دارای زیبایی های خاصی می باشد.

خانه معظمی ها در گلپایگان از اماکن تاریخی ایران می باشد که از در دوران قاجار به جا مانده است، این بنا در سال ۱۳۸۴ به ثبت ملی رسیده است.

قانونی در پایان گفت : با مصوبه جلسه شورای ترافیک و دفاع میراث فرهنگی گلپایگان مقرر شد طرح پیاده راه سازی ضلع شرقی مسجد جامع که مسیر تردد وسائل نقلیه است، طی روزهای آتی مسدود شود و به پیاده راه جهت رفاه حال مردم و گردشگران تبدیل شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ