بی اعتنایی کشورها به تحریم‌های یک‌جانبه غرب!

اقتصاد ایران: تحریم‌های غرب علیه کشورهای مختلف سبب شده است تا سایر کشورها نسبت به وابستگی به سیستم‌های مالی غرب هوشیار شوند و اندونزی یکی از این کشورهاست که تلاش می‌کند از وابستگی خود کم کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  ، به دنبال تحریم‌های غربی‌ها علیه کشورهای مختلف، کشورها یکی پس از دیگری هوشیار می‌شوند؛ در همین راستا، اندونزی نیز به جمع کشورهایی پیوست که نسبت به تحریم‌های غرب علیه برخی کشورها نگران هستند.

 در همین راستا، جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی هشدار داده است، تحریم‌های گسترده علیه روسیه نشان می‌دهد که ویزا و مسترکارت می‌توانند مشکل‌ساز باشند.

این مقام اندونزیایی می‌گوید، این کشور باید وابستگی خود به سیستم‌های پرداخت خارجی را کاهش دهد تا پیامدهای اقتصادی بالقوه فاجعه‌بار این وابستگی را بی اثر کند، در غیر این صورت این کشور همیشه خود را در تیر رس تحریم‌های غرب می‌بیند.

رئیس‌جمهور اندونزی که در کنفرانس اقتصادی در جاکارتا سخنرانی می‌کرد، با اشاره به حملات تحریمی بخش مالی روسیه توسط آمریکا و اتحادیه اروپا و سایر هم‌پیمانانشان گفت: اندونزی باید خود را از اختلال‌های ژئوپلتیکی محافظت کند.

ویدودو در گردهمایی به منظور ترغیب استفاده از محصولات و خدمات اندونزیایی تاکید کرد: «خیلی باید مراقب باشیم. ما باید تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا علیه روسیه را به خاطر داشته باشیم. ویزا و مسترکارت می‌تواند مشکل ساز باشد.»

اندونزی، سال گذشته برنامه کارت اعتباری داخلی دولتی (KKP) را برای تسهیل ترکنش‌ها میان دولت های مرکزی و منطقه‌ای اجرا کرد.

به نوشته جاکارتا پست، رئیس جمهور اندونزی از بخش دولتی خواست که این سیستم و سایر سیستم‌های داخلی را استفاده کنند و تاکید کرد، در نهایت «همه باید بتوانند از کارت های بانکی صادر شده محلی استفاده کنند تا «ما بتوانیم مستقل شویم.»

به نوشته این روزنامه، این مقام اندونزیایی تصریح کرد: « اگر ما از پلتفرم‌های خودمان استفاده کنیم و همه از آن‌ها استفاده کنند، از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های محلی گرفته تا شهرداری‌ها، آنگاه می‌توانیم امنیت بیشتری داشته باشیم.»

با این حال، کارشناسان معتقدند، برای رقابت با ویزا و مسترکارت، هر جایگزین داخلی باید در سطح بین‌المللی پذیرفته شود.

اندونزی، یکی از اقتصادهای بزرگ جهان است و با تولید ناخالص داخلی 4.37 تریلیون دلار بر اساس برابری قدرت خرید، در رتبه هفتم جهان قرار دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ