هشدار رهبر اندونزی درباره سیستم‌های پرداخت غربی

اقتصاد ایران: رئیس جمهور اندونزی طی اظهاراتی پیشنهاد کرد که این کشور باید وابستگی خود را به سیستم‌های پرداخت خارجی کاهش دهد تا در صورت قرار گرفتن در معرض تحریم‌های غرب، بتواند خطر یک پیامد اقتصادی فاجعه‌بار را از خود دور کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از راشاتودی، جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی طی اظهاراتی پیشنهاد کرد که این کشور باید وابستگی خود را به سیستم‌های پرداخت خارجی کاهش دهد تا در صورت قرار گرفتن در معرض تحریم‌های غرب، بتواند خطر یک پیامد اقتصادی فاجعه‌بار را از خود دور کند.

رهبر پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان این هفته در یک مجمع تجاری در جاکارتا با اشاره به تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و متحدانشان علیه بخش مالی روسیه به علت جنگ اوکراین، تأکید کرد که اندونزی باید از خود در برابر مشکلات ژئوپلیتیکی محافظت کند.

ویدودو در یک گردهمایی که استفاده از محصولات و خدمات ساخت اندونزی را ترویج می کرد، گفت: خیلی مراقب باشید. ما باید تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا علیه روسیه را به خاطر داشته باشیم. ویزا و مسترکارت می توانند مشکل ساز باشند.

سال گذشته، اندونزی برنامه کارت اعتباری دولتی داخلی (KKP) را برای تسهیل مبادلات بین دولت‌های مرکزی و منطقه‌ای اجرا کرد و رئیس جمهور از بخش عمومی خواست تا مسیری را برای استفاده از این سیستم و سایر سیستم های داخلی ایجاد کند و تاکید کرد که "در نهایت همه باید بتوانیم از کارت‌های بانکی صادر شده محلی استفاده کنیم تا بتوانیم مستقل باشیم."

به گزارش جاکارتا پست، ویدودو گفت: اگر ما از پلتفرم‌های خودمان استفاده کنیم، و همه از وزارتخانه‌ها و ادارات محلی گرفته تا شهرداری‌ها از آن‌ها استفاده کنند، در این صورت می‌توانیم امنیت بیشتری داشته باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ