زمان اعلام قیمت فروش کارخانه‌ای خودروها و وعده تعادل نرخ بازار

اقتصاد ایران: نایب رئیس شورای رقابت از زمان اعلام قیمت فروش کارخانه‌ای خودروها و وعده وعده تعادل نرخ ها خبر داد و گفت: تغییر قیمت ابلاغی به معنای افزایش نرخ بازار محصولات نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود دودانگه با اشاره به تشخیص شورای رقابت به انحصاری بودن بازار خودروی سواری به ایسنا گفت: یکی از دغدغه‌ های شورا این است که بازار خودرو به سمت رقابتی شدن سوق داده و شرایطی فراهم شود ذینفعان واقعی بویژه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از شرایط ایجاد شده رضایت نسبی داشته باشند. شورای رقابت سعی کرد تعامل و هماهنگی مناسب بین ذینفعان را به بهترین وجه با برگزاری جلسات کارشناسی و مدیریتی دنبال کند.

وی افزود: در جلسات از خودروسازان، انجمن قطعه‌سازان، انجمن واردکنندگان و نهادهای مدافع حقوق مصرف‌کننده از قبیل سازمان حمایت، وزارت صنعت و... دعوت و بررسی‌های کارشناسی انجام شد. برنامه‌ای پیش‌بینی شده که هم خودروسازان تولید را از نظر کیفی و کمی ارتقا دهند و هم بازار خودرو بتواند با ساز و کار تعریف شده در دوره زمانی میان مدت به آرامش برسد و حقوق مصرف کنندگان رعایت شود.

این نایب شورا ادامه داد: به رغم تغییرات قابل توجه در متغیرهای خرد و کلان اقتصادی، قیمت فروش کارخانه‌ای خودروها به روز نشده است. تولیدکنندگان محصولات را به قیمت واقعی عرضه نمی‌کنند اگر چه مصرف کنندگان نهایی خودرو هم با قیمت منصفانه به خودروی مورد نظر دسترسی ندارند. لذا در دور جدید فعالیت شورا امید است در چارچوب دستورالعمل مصوب رضایت نسبی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مشاهده شود و نهایتا مصرف کننده نهایی با شرایط و قیمت منصفانه به خودروی مورد نظر دسترسی داشته باشد. ضمنا تولید کننده هم با انگیزه بیشتر بر ارتقاء کمیت و کیفیت محصولات تمرکز کند.

دودانگه عنوان کرد: سعی شده در ضابطه‌ای که به تصویب شورای رقابت رسیده همه ملاحظات مورد توجه قرار گیرد. شورای رقابت در نخستین جلسه سال جدید تصمیمات لازم را اتخاذ و در نیمه دوم فروردین برای اجرا ابلاغ می کند. تغییر قیمتی که در این چارچوب مصوب و ابلاغ می‌شود به معنای افزایش قیمت بازار خودروها نیست. با عرضه و تولید بیشتر و شناسایی دقیق مصرف‌کنندگان، قیمت بازار و کارخانه بهم نزدیک شود.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی واردات خودرو و عرضه در قالب سامانه یکپارچه عطشی که در بازار وجود دارد از بین می‌رود و خودرو از کالای سرمایه‌ ای به مصرفی تبدیل می‌شود. لذا در دوره 6 ماهه خودروسازان باید برای جلب نظر مشتری دنبال روش‌های جدید فروش و بازاریابی و صادرات محصولات باشند. مصرف‌کنندگان اطمینان داشته باشند در سال جدید بازار خودرو آرامش خواهد داشت و قیمت‌های بازار به تعادل خواهد رسید. بازه افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت کارخانه‌ای خودروها دقیق نیست و تایید نمی‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ