رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ به بهترین شکل ممکن انجام شد

اقتصاد ایران: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هماهنگی‌های خوبی میان یگان‌های شرکت کننده در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ وجود داشت و تمرینات و تاکتیک‌هایی که پیش‌بینی شده بود به بهترین شکل انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان رزمایش مرکب کمربند دریایی ایران، چین و روسیه ۲۰۲۳ و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به لطف خداوند رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران ۲۰۲۳ با تعداد یگان‌های بیشتری در حوزه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین نیروی دریایی چین و روسیه از نظر تعداد و ترکیب و تجهیزات، برگزار شد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم جمع‌بندی از این رزمایش داشته باشیم، باید بگوییم که بحمدالله نیروی دریایی هر سه کشور توانستند با یک زبان مشترک در دریا به یک بلوغ کامل برسند و از نظر ارتباطی هیچ‌گونه مشکلی در روند رزمایش وجود نداشت. همچنین از زبان تاکتیکی نیز که نقطه بسیار مهمی است هماهنگی بسیار خوبی میان یگان‌های شرکت کننده در این رزمایش بود و تمرینات و تاکتیک‌هایی که پیش‌بینی شده بود به نحو احسن و به بهترین شکل ممکن انجام شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطر نشان کرد: عملکرد درست و بسیار دقیق نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه در این رزمایش، نشان می‌دهد که آموزش‌ها در نیروهای مسلح از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاملاً متناسب با شرایط بین‌ المللی است و حضور آنها در عرصه بین‌ المللی با زبانی است که همه متوجه می‌شوند.

امیر دریادار ایرانی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه دریا، تصریح کرد: همکاری صنایع دفاعی کشور با جوانان و شرکت‌های دانش بنیان موجب شده که این بلوغ صنعتی در عرصه دریایی برای کشور ما به فضل الهی اتفاق بیفتد و موجب شده تسلیحات و تجهیزاتی در کلاس جهانی داشته باشیم.

وی ادامه داد: بحث اصلی در این رزمایش تمرین برقراری امنیت دریایی و ایمنی دریانوردان است که همه تمرینات این حوزه با استفاده از تجهیزات شناوری پیشرفته و به ویژه مرکز امنیت بین‌المللی که در کنارک مستقر است، به خوبی توانست نقش خود را در این رزمایش ایفا کند و الحمدلله به نحو بسیار شایسته‌ ای آنچه که ما انتظار داشتیم، در این رزمایش انجام شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به نقش برگزاری این رزمایش‌ها در امنیت منطقه و جهان گفت: در این چند روزی که رزمایش در منطقه برگزار شد سطح امنیتی منطقی به میزان قابل توجهی ارتقا پیدا کرد و ما شاهد هیچ واحد غیرموجهی در این منطقه نبودیم و شناورهای بیگانه‌ای که گاهی در منطقه حضور غیر موجه داشتند را مشاهده نکردیم. امروز ایران، چین و روسیه به‌عنوان کشورهای قدرتمند دریایی در قالب اصل برابری و احترام متقابل در صحنه عملیاتی حضور پیدا کردند و با برگزاری این رزمایش توانستند امنیت دریایی را به منطقه بلکه به جهان و تجارت جهانی هدیه کنند.

امیر ایرانی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا در سال‌های آینده کشورهای دیگری نیز به رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی در شمال اقیانوس هند اضافه خواهند شد، تصریح کرد: ما از سال گذشته هدف‌گذاری کرده بودیم و از کشورهای دوست و هم‌پیمان برای شرکت در این رزمایش دعوت کرده بودیم که کشورهایی برای این رزمایش ناظر فرستاده بودند و این به آن معناست که این کشورها در سال‌های بعدی در این رزمایش یگان خواهند داشت، اما پیش‌بینی ما این است که میزان کشورها و شناورهای شرکت کننده در این رزمایش بیشتر خواهد شد؛ به ویژه اینکه به لطف تلاش‌های فرزندان نظام اسلامی، امنیت دریایی در منطقه حاصل شده است و همسایگان ما نیز این تفاوت‌ها را حس کرده‌ اند و امروز می‌دانند که چه کشوری خیرخواه و برادر آن‌هاست.

وی افزود: پیش بینی ما این است که رزمایش مرکب امنیت دریایی ۲۰۲۴ با عِده و عُده بیشتر و با تنوع تجهیزات بیشتری و در سطح بالاتری برگزار خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ