برای داروخانه‌های اطراف حرم رضوی؛

سهمیه اضافه دارو برای ایام نوروز تامین شد

اقتصاد ایران: مشهد ـ معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای ایام نوروز سهمیه اضافه دارو برای داروخانه‌های روزانه و شبانه‌روزی اطراف حرم در نظر و نامه آن به تمامی شرکت‌های دارویی ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، ناصر وحدتی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش‌بینی‌های استراتژیک صورت پذیرفته تا اگر بیماری شایع شد از بُعد دارویی مشکلی نباشد و در کنار تأمین نیازهای داروخانه‌های سطح شهر، داروهای بیمارستانی هم به میزان کافی تأمین شده است، برنامه‌ای که همه ساله در ایام مسافرت‌های نوروزی و تابستانی و ایام ولادت و شهادت امام رضا (ع) اجرا می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ما مشکل جدی در بحث سرم نداریم و حداقل ۲۰۰ هزار سرم اضافه پیش‌بینی کردیم تا پاسخگوی نیازهای احتمالی در این خصوص باشیم، بیان کرد: ما نیازهای دارویی را به تهران اعلام کرده‌ایم و خوشبختانه موارد مورد نیاز در ایام نوروز ۱۴۰۲ به میزان کافی تخصیص یافته است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی گفت: افزایش سهمیه مربوط به داروهای عمومی بوده و در داروهای تخصصی هم افزایش نیاز محدود بوده، اما به میزان مورد نیاز تأمین می‌‎شود، البته مشکلاتی در تأمین برخی داروها از جمله اقلام وارداتی وجود دارد که این موضوع توسط سازمان غذا و دارو پیگیری می‌شود تا داروهای موردنیاز مردم موجود باشد.

وحدتی افزود: مراکز رسمی عرضه و توزیع دارو، شرکت‌های مجوزداری بوده که از طریق سامانه تیتک تحت کنترل هستند و این سامانه مشخص می‌کند که کدام شرکت، کدام داروها و به چه میزان به کدام داروخانه‌ها داده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ