در آذربایجان شرقی صورت گرفت؛

راه اندازی روستا بازار با هدف حذف دلالان کشاورزی !

اقتصاد ایران: تبریز- سرپرست سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی گفت: برای حذف واسطه‌های بخش کشاورزی با همکاری تعاونی‌ها در هر شهرستان حداقل یک روستا بازار ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  اکبر رنجگران با تاکید بر ضرورت حذف دلال‌ها، گفت: محصولی که توسط یک بهره‌بردار تولید می‌شود، باید مستقیم به دست مردم برسد و واسطه‌ها در این مسیر حذف شوند.

وی با اشاره به تفاوت بازار روز با روستابازار گفت: در روز بازار همه افراد می‌توانند بساط کنند و نظارت بر کیفیت محصولات اغلب وجود ندارد، هرکس می‌تواند هر کالایی دارد بفروشد، متولی خاصی هم ندارد، عرضه پایدار نیست و شرایط اقلیمی تأثیرگذار می‌باشد اما روستا بازارها در فضاهای مناسب و حتی الامکان سرپوشیده با امکانات اولیه ایجاد می‌شوند و ویژه محصولات کشاورزی و تولیدات روستاییان هستند.

رنجگران اظهارکرد: شبکه تعاون روستایی با داشتن بستر لازم در مسیر بهینه سازی این خدمات برای به روز کردن ساختار توزیع محصولات تولیدی روستاییان با ایجاد این پایانه‌های عرضه می‌تواند نقش کلیدی ایفا کند که موجب افزایش پویایی این شبکه شامل شرکت‌ها و اتحادیه شده و ضمن فعال کردن سرمایه‌ها، مردم را در خرید محصولات با قیمت مناسب یاری رساند.

وی درباره تأمین میوه شب عید و توزیع آن در بازار در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان گفت: در خصوص میوه شب عید با تصویب کار گروه استانی مقرر شد، ۲۵۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب درختی برای شب عید تأمین شود و اتحادیه تعاون روستایی به عنوان مباشر در این زمینه تعیین شد.

رنگران اعلام کرد: در این خصوص ۲۵۰ تن پرتقال از مازندران و ۳۰۰ تن سیب درختی از آذربایجان شرقی خریداری، به سردخانه‌های استان حمل و ذخیره‌سازی شد.

وی افزود: همزمان با توزیع میوه، کالاهای رمضانیه نیز که شامل تنظیم بازار هستند از جمله روغن، برنج، قند، شکر، گوشت قرمز و گوشت منجمد مرغ نیز در این نمایشگاه‌ها توزیع می‌شود.

سرپرست سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی ادامه داد: امسال اعضای شبکه تعاونی‌های بخش کشاورزی استان در حوزه بازرگانی، علاوه بر توزیع کالاهای اساسی در قالب طرح تنظیم بازار، نسبت به خرید دانه‌های کلزا در قالب کشت قراردادی به میزان ۲ هزارتن، خرید گندم به میزان ۳۴ هزار و ۲۰۰ تن و همچنین خرید حمایتی پنبه به میزان هفت هزار تن به ارزش ۱۵۷ میلیارد تومان اقدام کردند.

وی در ادامه به برنامه‌های این سازمان در سال جدید اشاره کرد و گفت: فعالیت تعاونی‌ها به صورت مستمر رصد می‌شود، زیرا بعضی از فسادها در خصوص نهاده‌های دامی و کشاورزی در واقع به دلیل عدم پایش تشکل‌ها است.

رنجگران در ادامه درباره اجرای قانون انتزاع از سوی دولت و برنامه‌های سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی برای بهبود بخش بازرگانی و صادرات محصولات کشاورزی استان، خاطرنشان کرد: تقریباً حدود یک سال پیش که این قانون اجرایی شد، بعضی از وظایف از وزارت صمت گرفته و به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد.

وی تاکید کرد: چه برای جهاد کشاورزی و چه سازمان بازرگانی اگر بخواهند این وظایف به نحو احسن انجام شود باید حتماً زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ