وزیر ارشاد:‌ پیمان شانگهای وارد فاز اجرایی خواهد شد

اقتصاد ایران: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به زودی موضوع فعالیت‌های فرهنگی و هنری پیمان شانگهای فعال‌سازی و اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  از مشهدمقدس، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در افتتاحیه پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد اظهار داشت: امسال 200 پرده به سینماهای کشور اضافه شده که باز هم این تعداد کم است و امیدواریم تا سال آینده این تعداد سینما به هزار مورد برسد ولی باز هم نیازمند توجه ویژه به زیرساخت‌های سینمایی کشور هستیم.

وی افزود: هنوزبا استانداردهای جهانی در زمینه زیرساخت‌ها فاصله زیادی داریم، به گونه‌ای که امروز کشوری مانند چین 83 هزار سالن و ترکیه 3000 سالن سینمایی دارد.

اسماعیلی تصریح کرد: افتتاح پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد به همراه سه سالن روباز، کتابخانه و کتاب‌فروشی مایه مباهات و غرور است البته نظیر این سینما نیز در شهرستان سبزوار چند وقت پیش افتتاح شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از زیرساخت های فرهنگی و هنری در کشور تکمیل شده و مجموعه‌های فاخری در حوزه های موسیقی، تئاتر و سینما راه اندازی شده که از هر حیث نسبت به نمونه های خارجی برتر است چرا که اگر قرار است چرخه اقتصاد فرهنگ به خوبی بچرخد، نیازمند تجهیز ساختارهای مرتبط با آن هستیم. 

وی با بیان اینکه شاهد جهش بسیار خوبی در حوزه اعتبارات فرهنگی و هنری کشور خواهیم بود ادامه داد: برای سال آینده در حال برداشتن قدم‌های بزرگی هستیم و دولت به صورت جدی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری پای کار ایستاده و تحول وجهش خوبی در  بودجه سال آینده اتفاق افتاده است.

اسماعیلی با بیان  اینکه زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و ارشاد  باید در خدمت تولید آثار محتوایی و فاخر باشد، خاطرنشان کرد: جشنواره سینمایی فجر امسال به نقطه عطف درخشانی تبدیل شد و آثار خوبی که به جشنواره رسید، سبب شد تا‌ روند تولیدات تغییر کند لذا امیدواریم  در سال آینده شاهد رشد کیفی تولیدات، توسعه زیرساخت‌ها و رویش بازار جهانی محصولات فرهنگی و هنری کشور باشیم.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه توسعه بازار جهانی محصولات فرهنگی جزو برنامه‌های کشور است اظهارکرد: به زودی موضوع فعالیت‌های فرهنگی و هنری پیمان شانگهای فعال‌سازی و اجرایی خواهد شد در همین راستا جشنواره فیلم کشورهای دریای خزر  به زودی نهایی خواهد شد که رامسر به عنوان پایگاه برگزاری آن در نظر گرفته شده و در این زمینه با روسیه، چین و ترکیه نیز در حال همکاری هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد برنامه‌های تحولی دولت در عرصه فرهنگ و هنر محقق شده است گفت: سیاست ما تقویت و حمایت از همه بخش‌های فرهنگی و هنری، از حوزه نمایش خانگی گرفته تا سینما، تئاتر، کتاب و... است

گفتنی است؛ پردیس سینمایی مهر کوهسنگی هشتمین سینمای فعال مشهد است که امروز باحضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران حوزه هنری و سازمان سینمایی سوره، بهروز افخمی، کارگردان سینما، جواد مشهدی، بازیگر سینما و تلویزیون و تعدادی دیگر از هنرمندان در بوستان کوهسنگی مشهد افتتاح شد.پردیس سینمایی دارای 1180 صندلی است و با بهره‌مندی از 9 سالن سرپوشیده، سه سالن روباز، فروشگاه بزرگ کتاب و محصولات فرهنگی، زمین بازی و سالن نمایش کودک، اتاق مادر و نوزاد، پلاتو، گالری، کافه رستوران، سالن VIP، امکانات فنی روز و... طی سه سال طراحی و ساخته شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ