آغاز عملیات اجرایی قطار سریع السیر تهران-مشهد

اقتصاد ایران: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عملیات اجرایی قطار سریع السیر تهران-مشهد از سال آینده آغاز می شود، گفت: همه شرکت های ریلی سال آینده مجوز دارند انواع ناوگان وارد کنند و یا از ظرفیت تولید داخل استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مهرداد بذرپاش روز گذشته در مراسم ورود پانصد دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل به شبکه ریلی اظهار داشت: این روزها در پیک جابه جایی مسافر قرار داریم، حتی در بنادر ما هم تقاضای سفر دریایی بالا است.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد در مدت ۲ تا ۳ سال آینده سرعت در بخش حمل و نقل ریلی افزایش یابد، گفت: سال آینده باید واگن و لکوموتیو های بیشتری تامین کنیم و حمل و نقل ریلی متفاوتی را برای مردم رقم بزنیم، سال آینده در حوزه حمل و نقل ریلی بار و مسافر باید سال رکوردها باشد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در موضوع توسعه واگن و لکوموتیو به شرکتهای دولتی و خصوصی ریلی، مجوز کامل واردات یا تأمین ناوگان از داخل می دهیم، همه بخش های عمومی و خصوصی ریلی در تولید و تامین واگن، بازسازی واگن ها و واردات لکوموتیو اختیار دارند و ناوگان ریلی باید در سال ۱۴۰۲ به سرعت توسعه یابد.

بذرپاش ادامه داد: سال آینده عملیات اجرایی قطار سریع السیر تهران-مشهد از تهران و مشهد آغاز خواهد شد؛ این پروژه سال ها روی زمین مانده بود اما مذاکرات اجرای آن رو به اتمام است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید به سراغ نسل‌های بعدی حمل و نقل ریلی برویم، گفت مردم تا ۲ الی ۳ سال آینده خبر های بسیار بهتری از حمل و نقل ریلی خواهند شنید.

وزیر راه و شهرسازی توسعه ریلی و ترانزیت را یکی از راه های درآمدزایی برای کشور عنوان کرد و افزود: در ایام نوروز بیشترین تقاضای حمل و نقل وجود دارد و با این ناوگان موجود بضاعت ما محدود است، تقاضا چندین برابر عرضه است اما توسعه ناوگان و افزایش ظرفیت را در اولویت قرار داده ایم.

* احداث خط آهن شلمچه-بصره از سال آینده آغاز می شود 

وی درباره خط آهن شلمچه-بصره گفت: اخیراً مذاکراتی با طرف عراقی انجام شده است طرف عراقی در این باره آماده همکاری است و از ابتدای سال آینده احداث این خط آغاز خواهد شد؛ این خط ریلی برای کشورهای عراق و ایران ارزشمند است البته باید موضوع مین روبی مسیر که از گذشته وجود داشته است، حل شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ