ورود 500 دستگاه انواع ناوگان به شبکه ریلی کشور

اقتصاد ایران: عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری گفت: با برنامه ریزی مناسب شرکت راه آهن و همکاری شرکت های ریلی، امسال حمل مسافر با قطار 43 درصد نسبت به پارسال رشد کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  روز گذشته و با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن و مدیران شرکت‌های ریلی، 500 دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل و بازسازی شده وارد شبکه ریلی کشور شد.

در حاشیه این مراسم، محمد خان احمدی، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی مسافری گفت: این 500 دستگاه ناوگان ریلی هم شامل ناوگان نو تولید داخل و هم شامل ناوگان بازسازی و بهسازی شده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده واگن های مسافری متعلق به مجموعه سفیر است، ادامه داد: ۱۵ دستگاه از این واگن ها متعلق به شرکت ریل سیر کوثر است، این واگن ها ساخته شده توسط شرکت واگن پارس است و در مسیر ریلی قم-مشهد و بلعکس به کار گرفته خواهد شد.

خان احمدی بیان کرد: همچنین 10 دستگاه از این واگن ها متعلق به شرکت مهتاب سیر جم است که بازسازی شده است و در مسیر تهران-مشهد و بالعکس به کار گرفته خواهد شد.

به گفته عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی مسافری بخشی از این واگن ها نیز متعلق به شرکت حمل و نقل ریلی رجا است.

خان احمدی اظهار داشت: شرکت های نورالرضا و راه آهن شرقی بنیاد در سال جاری ۳۶ دستگاه واگن را بهسازی کردند که ۲۶ دستگاه آن متعلق به شرکت نورالرضا و ۱۰ دستگاه آن واگن غزال متعلق به راه‌آهن شرقی بنیاد بود.

وی افزود: امسال در بخش حمل و نقل ریلی مسافری نسبت به سال قبل ۴۳ درصد رشد جابه جایی مسافر محقق شد و رکورد جابه جایی مسافر نسبت به سال ۸۹ که بالاترین جابه جایی مسافر با 28 میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بود، شکسته شد و به عدد 29 میلیون مسافر رسیدیم.

خان احمدی در تشریح دلایل رشد جابه جایی مسافران ریلی در سال جاری، اظهار داشت: برنامه ریزی صحیح شرکت راه آهن، استفاده بهینه از واگن ها، چرخشی کردن واگن ها و همکاری مناسب شرکت‌های ریلی موجب شد در سال جاری رکورد جابه جایی مسافر ریلی در شرکت راه آهن شکسته شود.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی مسافری با اشاره به برنامه‌ریزی مناسب شرکت راه‌آهن در این عرصه گفت: ضریب اشغال قطارهای مجموعه سفیر امسال بالای ۹۵ درصد بود که این یک رکورد بی سابقه است، پیش از این در ایام پیک تقاضا، ضریب اشغال به ۹۰ درصد می رسید اما امسال در کل طول سال به ضریب اشغال ۹۵ درصد رسیدیم.

وی با تاکید بر اینکه ضرورت دارد سرمایه گذاری در بخش ریلی افزایش یابد، گفت: خوشبختانه با پیگیری وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن، مشکلات ماده ۱۲ رفع شد و امیدواریم از محل صرفه‌جویی سوخت و انرژی، رقم مناسبی به توسعه ناوگان ریلی کشور اختصاص یابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ