با تصویب نمایندگان؛

مجوز تولید خودروهای سبک و سنگین وزارت دفاع لغو شد

اقتصاد ایران: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بند مربوط به مجوز مجلس به وزارت دفاع برای مشارکت در ساخت انواع خودرو سبک و سنگین را از لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ حذف کردند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز (چهارشنبه ۲۴ اسفند ماه) مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲ را بررسی کرده و بند الحاقی ۱۰ تبصره ۷ را برای تأمین نظر شورای نگهبان حذف کردند.

بر اساس بند الحاقی ۱۰ که حذف شد، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است در صورت درخواست وزارت دفاع برای تولید انبوه انواع خودروهای سبک و سنگین و خودروهای با کاربری‌های خاص مجوزهای لازم را صادر و همکاری‌های لازم را معمول نماید. با توجه به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود در صنعت دفاعی کشور، وزارت دفاع می‌تواند با رعایت ملزومات اصل یکصد و دهم (۱۱۰) قانون اساسی و اخذ مجوزهای لازم مرتبط با این اصل با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به تولید و فروش خودروهای مذکور اقدام نماید.

حذف بند مربوط به تشکیل صندوق توسعه گردشگری از بودجه

در ادامه نمایندگان بند (ک) تبصره ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۲ را حذف کردند که در این بند آمده بود: «با هدف حمایت از اقتصاد گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی فرهنگی به صندوق توسعه گردشگری تغییر نام می‌یابد. اصلاحات اساسنامه جدید بر پایه مأموریت محوله، توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی (‌مسؤول) و سازمان برنامه و بودجه کشور ظرف سه‌ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون تهیه می‌شود و به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد.»

مهلت اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف تا پایان شهریور تمدید شد

بند الحاقی ۸ تبصره ۱۰ لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح و تصویب شد که طبق این مصوبه، مهلت اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲، تمدید می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ