کاهش تصادفات محور اصلی طرح؛

آغاز رزمایش طرح نوروزی خراسان جنوبی

اقتصاد ایران: بیرجند- رزمایش آمادگی ستاد سفرهای نوروزی دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سردار ناصر فرشید، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در این رزمایش گفت: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته نداشتن مدیریت زمان در سفر مهمترین عامل بروز تصادفات جاده‌ای در استان خراسان جنوبی است که در سفرهای نوروزی پیش رو باید به آن توجه کرد.

وی افزود: نیروی انتظامی در طرح نوروزی مأموریت‌های مختلفی دنبال می‌کند که مباحث ترافیکی از اهم این فعالیت‌ها است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های طول سال برای همه دستگاه‌ها نه تنها پلیس موضوع تصادفات و تلفات جانی ناشی از آن است.

هدف اصلی طرح نوروزی مدیریت و کاهش تلفات رانندگی است.

فرشید با تأکید بر اینکه آمار مجروحان در تصادفات قابل تأمل بوده و تبعات زیادی برای جامعه به همراه دارد ادامه داد: با توجه به سفرهای پایان سال هدف اصلی طرح نوروزی مدیریت و کاهش تلفات رانندگی است.

وی یادآور شد: با وجود اینکه همچنان آمار کرونا در کشور نگران کننده است اما بعد عبور از شرایط سخت کرونایی شاهد رونق سفرها بودیم و امسال نیز افزایش سفرها پیش بینی شده است.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروز گذشته بیش از ۲۷۰ نفر در تصادفات رانندگی مجروح و ۱۰ نفر در تصادفات برون شهری فوت کرده‌اند، افزود: از ابتدای امسال تا پایان بهمن بیش از ۶۸ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شد.

وی ادامه داد :۷۹ درصد این ترددها خودروهای سبک بوده و بیش از ۳۲۰ نفر در جریان تصادفات جاده‌ای امسال فوت شده‌اند.

فرشید ادامه داد: این حجم از تلفات تبعات سنگینی برای جامعه دارد لذا رعایت قوانین و مقررات و حقوق دیگران در طول سال مورد تاکید است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی یادآور شد: امید است با همکاری دستگاه‌های متولی و همراهی مردم نوروز پیش رو را بدون حوادث تلخ پشت سر بگذاریم.

ناصر ناصری، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: رزمایش نوروزی نمایشی از همدلی دستگاه‌های اجرایی است تا با همکاری همه بخش‌ها سالی بدون سانحه رقم بخورد و مسافران با امنیت در جاده‌های استان تردد کنند.

نقاط حادثه خیز شناسایی شود

وی اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری همه مسؤولان باید تلاش کنند حوادث و سوانح رانندگی به حداقل ممکن برسد فصل الخطاب این موضوع همه مدیران هستند.

ناصری با اشاره به اینکه باید فضای ایمن به لحاظ فیزیکی، روحی و روانی در ایام نوروز فراهم شود، عنوان کرد: توجه به ایمنی جاده، شناسایی نقاط حادثه خیز و رفع آن از جمله وظایف مسؤولان مرتبط است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ