پیگیر حل مشکل پلمپ مراکز گردشگری مجاز شدیم

اقتصاد ایران: معاون گردشگری کشور گفت: از نخستین ساعاتی که مشکلاتی برای برخی از مراکز گردشگری رخ داد با حفظ ارزش‌ها و تضمین سلامت اجتماعی پیگیر رفع آن شده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر پیش از ظهر امروز در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی برگزار شد در این نشست، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری این وزارتخانه گفت:

امسال به جهت تقارن ماه مبارک رمضان با سفرها نوروزی الگوی جدیدی داشتیم. از چند روز گذشته سفرها انجام شده و در شهرهای پرگردشگر میزان رزرو اقامتگاه‌ها قابل قبول بود. در ایام پایان ماه مبارک رمضان با حجم سفرها رو به رو می‌شویم. بنابراین ستادهای خدمات سفر آمادگی خدمت رسانی را خواهند داشت‌.

۸۰۰ بازارچه صنایع دستی در کشور برپا می‌شود

شالبافیان درباره پلمپ برخی از مراکز گردشگری گفت: ارزش نهادن به هنجارهای فرهنگی مورد تاکید است در این زمینه وزارت میراث فرهنگی و فعالان نیز در این حوزه پیشگام بوده اند. در حوزه صیانت از سلامت اجتماعی برخی قوانین وجود دارد و در قالب‌های مختلف توسط فعالان گردشگری اطلاع رسانی و نظارت می‌شود. در برخی از استان‌ها بخش خصوصی پیشگام می‌شوند و فعالان هتلداری و گردشگری در این باره دغدغه مند ارزشهای اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: نباید موارد استثنایی که وجود دارد موجب شود وجهه گردشگری مورد تأثیر قرار گیرد. در بسیاری از نقاط کشور مشکلی نداریم. هماهنگی‌ها بسیار نزدیک است. نکاتی که ممکن است در اماکن غیرمجاز رخ دهد به حوزه گردشگری مربوط نیستند و سازمان‌های مرتبط با آنها برخورد می‌کنند. مشکلی برای چند مورد مرکز گردشگری رخ داده که پیگیری می‌شود. حقوق فعالان گردشگری نیز رعایت شده و ما هم در سطح استان‌ها پیگیر هستیم. تلاش برای فرهنگساری و نهادینه کردن ارزش‌های اجتماعی وظیفه همگانی است که در بسیاری از تأسیسات گردشگری نیز به رعایت و صیانت از این ارزشها تاکید شده است.

شالبافیان گفت: اولویت اسکان افراد در مراکز اقامتی رسمی مجاز هست نظارت و توجه ما نیز روی همین مراکز هستند.

وی تصریح کرد: مراکز گردشگری مشروط به عدم تظاهر و رعایت حرمت ماه مبارک؛ تمهیداتی اندیشیده اند. این مراکز، فضاهایی را برای مسافران خارج از دید اتخاذ کرده اند. تمدید ساعات خدمت رسانی و برنامه‌های پس از افطار تدارک گشتهای یک روزه از جمله موضوعاتی است که در دستورالعمل سفرهای نوروزی به آن تاکید شده است.

پیگیر حقوق مسافران هستیم

در ادامه نشست؛ رزاقی نماینده سازمان تعزیرات نیز گفت: نظارتها تا پایان سال ادامه دارد. برای اولین بار قرارگاه نظارت بر گشت‌های مشترک را در ستاد سازمان تشکیل داده ایم در مدت اخیر برای گشتهای مشترک ۵۸۷۲ اکیپ اعزام شدند. ۲۶ هزار مورد بررسی نیز تا کنون انجام شده است. ۸۱۰۷ مورد متخلف نیز شناسایی شد. عدم صدور فاکتور و کم فروشی بیشترین تخلف‌ها بوده است.

نماینده ستاد اقامه نماز نیز در ادامه نشست گفت: در بحث‌های شرعی مشکلی برای سفر هنگام ماه رمضان وجود ندارد اما نباید شئونات روزه داران خدشه دار شود. روزه برای مسافر حرام است. امیدواریم بتوانیم سفرهایی با رعایت شئونات داشته باشیم. هر چیزی که برای شکستن هنجارهای جامعه اسلامی شود مطلوب نیست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ