نگاه به گردشگری تغییر می کند ؛

احتمال افزایش ظرفیت حمل و نقل هوایی

اقتصاد ایران: معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از احتمال افزایش ظرفیت حمل و نقل هوایی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ،  نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با محوریت نوروز ۱۴۰۲ در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی برگزار شد.

در این نشست؛ جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در پاسخ به اینکه برنامه شما برای حمایت از مالکان بافت‌های تاریخی و ارائه خدمات به ساکنان بافت‌ها چیست تنها به این نکته اکتفا کرد که شهرهای میراثی برنامه‌های متعددی برای بافت گردی دارند.

وی درباره توجیه شورای امنیت در مسئله عفاف و حجاب و روزه خواری مسافران ادامه داد: تاکید ما بر بعد فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی است. استفاده از ظرفیت ماه رمضان و تاکید بر فعالیت‌های فرهنگساری را در نظر داریم. در برخورد با مسائل عفاف و حجاب تاکید داریم تنها ضابطین قضائی ورود کنند.

وی درباره پلمپ مراکز گردشگری در روزهای نزدیک به نوروز نیز گفت: در نمایشگاه گردشگری با استانداران صحبت شد سعی شده تا نگاه به گردشگری تغییر کند باید امسال فضا را طوری فراهم کنیم که مردم نوروز شادی را تجربه کنند.

مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ۱۴۰۰ شهر داریم بنابراین باید این شهرها را برای سفرهای نوروزی و داخلی آماده کنیم و اتفاقی بیفتد که ضریب ماندگاری افراد بیشتر شود. به استان‌ها تکلیف کردیم که جلسات مستمر ستاد سفر برگزار شود.

وی بیان کرد: آماده کردن مساجد را تکلیف کردیم. امسال در نوروز توده‌های بارشی خوبی داریم. در ادامه شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه گفت: برای اولین بار شورای هماهنگی راه به عنوان ستاد نوروزی در استان‌ها قرار دادیم‌.

وی گفت: حدود ۶ میلیون مسافر از طریق حمل و نقل عمومی جاده‌ای جا به جا شده‌اند. یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از سیستم حمل و نقل ریلی استفاده کرده‌اند در نوروز ۱۴۰۱ حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از هواپیما استفاده کرده‌اند سعی شد این ظرفیت حفظ شود یا افزایش پیدا کند. امسال هم در حوزه حمل و نقل دریایی با ۱۰ درصد افزایش ظرفیت رو به رو خواهیم بود. پیش بینی ما این است که تا پایان فروردین چنددوره سفر انجام شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: ۱۱۵۱ نفر در جاده‌های کشور جان خود را از دست داده‌اند. باید کاری کرد که سوانح رانندگی کاهش یابد. ۸ هزار کیلومتر راههای پرتردد شناسایی شده است. قرار شده در نظارت کامل سازمان‌های درگیر باشند. ده کیلومتر در ساعت باید از اسفند تا ۱۵ فروردین کاهش سرعت مجاز داشته باشیم. ۱۸۸۷ نقطه پر حادثه وجود دارد. در بخش هوایی مشکلاتی را در حوزه قیمت‌ها داشتیم سازمان تعزیرات دادستانی و هواپیمایی ورود پیدا کردند. از آذر ماه نباید افزایش نرخی در این حوزه اعمال می‌شد. برخی سایت‌ها به وجود آمده‌اند که نباید این افزایش نرخ را انجام می‌دادند.

وی گفت: پروازها بیشترین استقبال را برای جا به جایی دارند. در بحث قطارها نیز پیش فروش‌ها انجام شد. درخواست ما از مسافران این است که مدیریت کنند و از روزهای دیگر برای رزرو استفاده کنند.چون ظرفیت برخی از روزها خیلی زود پر می‌شود. تقاضا در برخی روزها خیلی زیاد و برخی روزها کم است. باید این موضوع مدیریت شود. ۸۰ مجتمع خدمات رفاهی داریم توصیه شده راننده‌ها هر ده دقیقه استراحت کنند. آمار تصادفات که اعلام شد آمار تلفات است ولی آمار مجروحان هم کم نیست. باید سعی کنیم که شادی نوروز را به سوانح تلخ نکنیم. بنابراین سریع رفتن و زود رسیدن می‌تواند خطر آفرین باشد.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: شماره ۵۱۴۹ ویژه قطارها، ۱۴۹ برای هواشناسی؛ ۱۴۱ مدیریت جاده‌ها؛ ۱۹۹ اطلاعات پرواز؛ ۱۵۵۰ صاحب دریایی آماده خدمات‌رسانی است‌. معاون وزیر راه گفت: در نوروز ۱۴۰۱ دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از هواپیما استفاده کرده‌اند سعی شد این ظرفیت در سال جدید افزایش یافته یا همین اندازه حفظ شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ