توسعه آموزش های مهارتی با هدف توانمندسازی و اشتغال جوانان

اقتصاد ایران: رئیس سازمان فنی و حرفه ای با بیان اینکه توانمندسازی و اشتغال پذیری جوانان با توسعه آموزش های مهارتی را در دستور کار داریم گفت:بر مبنای سرنوشت مشاغل در آینده مسیرمهارت آموزی سخت و نرم را فراهم می کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، با وجود این‌که کسی نمی‌تواند پیش‌بینی دقیقی در مورد شغل‌های محبوب در آینده داشته باشد یا بتواند با قطعیت مهارت‌هایی را که برای مشاغل آینده لازم خواهد بود بیان کند، اما با بررسی و تجزیه تحلیل مشکلاتی که هم‌اکنون با آن‌ها مواجه هستیم، می‌توان حدس زد که کدام مهارت‌ها جزو نیازهای اصلی خواهند بود.

در شرایط فعلی هر روز ماشین‌ها به بالاترین پیشرفت رسیده‌اند و تکنولوژی هیچ‌گاه متوقف نخواهد شد و همیشه در حال توسعه و پیشرفت خواهد بود، بنابراین انسان‌ها باید بتوانند به صورت مثبت با یکدیگر تعامل کنند و ارتباط بهتری بین خود داشته باشند. اگر می‌خواهید در بازار کار آینده موفق باشید باید مهارت‌های درک احساسات، همدلی، تعامل و گوش دادن به یکدیگر را یاد بگیرید.

غلامحسین حسینی نیا, معاون وزیرتعاون, کار و رفاه اجتماعی در دیدار با وزیر محنت، مهاجرت و اشتغال تاجیکستان گفت: ما در این سازمان موظف هستیم بر مبنای سرنوشت مشاغل در آینده و مشاغل آینده از هم اکنون با نگاه بلند، مسیر کلان مهارت آموزی نرم افزاری و سخت افزاری آینده برای جوانان را ترسیم و مهیا کنیم.

وی تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای، ظرفیت های فراوانی در تربیت نیروی کار ماهر و اشتغال پذیری جوانان فراهم کرده است و این سازمان با 5400 کارگاه آموزشی در 646 مرکز دولتی (2 میلیون متر مربع فضای کارگاهی و 12 میلیون مترمربع فضای باز آموزشی) و بیش از 16700 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد، آموزش های متناسب با نیاز بازارکار را در حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در راستای ایجاد و پایداری اشتغال ارائه می دهد.

معاون وزیرکار، افزود: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه ای، گسترش «دیپلماسی مهارت» با اولویت کشورهای همسایه است که در مواردی، مهارت آموزان آنها به ایران می آیند و در مواردی مربیان کشورمان برای مهارت آموزی به سایر کشورها اعزام خواهند شد.

وی با تأکید بر نگاه راهبردی دولت ایران بر تثبیت دیپلماسی هوشمندانه در تعامل با کشورهای همسایه، افزود: آماده تبادل تجربیات آموزشی و تبادل مربی به منظور برگزاری دوره‌های تخصصی در تاجیکستان هستیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، افزود: دیپلماسی مهارت، برنامه‌های پیش‌بینی‌شده به‌منظور تقویت حضور کشور در عرصه‌های بین‌المللی و ابزار اصلی آن نیز، تدوین استانداردهای شغل و شایستگی در سطح بین‌المللی، مبادله نیروی انسانی ماهر و عضویت در سازمان‌های بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه بحث آموزش های مهارتی که با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی، یک بحث درون مرزی و درون کشوری یا ملی نیست، اظهار داشت: آموزش های مهارتی در نگاه جهانی، جایگاه و اهمیت ویژه خود را پیدا کرده و زمینه بسیار خوبی برای گسترش تعاملات مؤثر بین المللی به ویژه ارتباط با کشورهای منطقه و همسایه است.

حسینی نیا گفت: دیپلماسی مهارت، یکی از ابزارهای مورد اتکای دیپلماسی به معنای برقراری و تقویت روابط دو یا چندجانبه و به‌منظور تأمین منافع ملی در زمینه‌هایی همچون تقویت توانمندی‌های نیروی انسانی کشور، تقویت توانمندی‌های فناوری و به‌طور کلی، بهره‌برداری از تجارب موفق مهارتی سایر کشورها، از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه ای دنبال می شود.

* دیپلماسی مهارت، زبان مشترک برای توسعه ارتباطات بین‌المللی

وی تصریح کرد: دیپلماسی مهارت، موجب گردید تا سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، همکاری‌های بین‌المللی در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را سرلوحه کار خود قرار داده و مهارت‌آموزی به‌عنوان زبان مشترک برای توسعه ارتباطات بین‌المللی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران ، آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه ای را در هم افزایی و بهره گیری از ظرفیت های متقابل، نظیر تقویت توانمند سازی نیروی انسانی، تقویت توانمندی‌های فناوری، بهره‌برداری از تجارب موفق مهارتی، تبادل تجربیات مربیان و کارشناسان، تدوین استانداردهای آموزشی، تولید محتوای آموزشی در ارتباط با مشاغل جدید و ... اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، انعقاد تفاهم نامه همکاری، برگزاری وبینارهای متناظرسازی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، برگزاری مسابقات مهارت، دیدارهای دو جانبه و ... از مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ